مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ارایه حدود چهار میلیون نفرساعت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی و حدود پنج میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 19 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، عبدالنبی سواعدی، با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری حدود چهار میلیون نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در خوزستان اجرا شد٬ اظهار کرد: در 38 مرکز ثابت دولتی با حدود 290 کارگاه آموزشی٬ سه میلیون و 985 هزار و 765 نفر ساعت از جوانان استان در حرفه‌های مختلف، آموزش مهارتی را به صورت رایگان فرا گرفتند. 

وی افزود: آموزش‌های ارایه شده در این بخش شامل مراکز ثابت دولتی، سیار شهری، زندان‌ها، پادگان‌ها، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاهی و مراکز ASD، صنعت ساختمان و سایر تفاهم‌نامه‌های منعقد شده است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با ۳۸ مرکز ثابت، حدود ۲۹۰ کارگاه ثابت، ۲۰ کارگاه در پادگان، ۱۸ کارگاه در ندامتگاه، ۸۵ کارگاه روستایی و ۶۵ تیم سیار، ۱۴ مرکز آموزشی جوار و بین کارگاهی و ۱۰ کارگاه جوار دانشگاهی با ظرفیت آموزشی بیش از هشت میلیون نفر ساعت در بخش دولتی، آموزش رایگان متناسب با نیاز بازار کار ارایه می‌دهد. 

سواعدی خاطرنشان‌کرد: دو مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های اهواز و دزفول با حدود ۹۵۰ دانشجو در ۱۲ رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تربیت نیروی تکنیسین و کاردان هستند. آموزش‌های مهارتی توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین٬ در قالب استانداردهای بین‌المللی اجرا می‌شوند تا بستر لازم برای رسیدن به اهداف این سازمان و ایجاد زمینه اشتغال فراهم شود.

وی همچنین از ارایه آموزش مهارت چهار میلیون و ۵۴۹ هزار و ۴۰۷ نفرساعت در شش ماهه نخست سال جاری در بخش آموزشگاه‌های آزاد استان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در بخش‌های خدمات، فرهنگ و هنر٬ صنعت و کشاورزی در ۲۹ رشته آموزشی از قبیل اتومکانیک، الکترونیک، امور اداری، بهداشت و ایمنی، صنایع چاپ، صنایع دستی، صنایع غذایی، عمران، مخابرات، هنرهای تجسمی و ... در بیش از ۲۵۰ حرفه مهارتی به متقاضیان ارایه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه ۶۰۹ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در بخش غیردولتی با ظرفیت آموزشی ۱۱ میلیون نفر ساعت٬ وظیفه توانمندسازی نیروی ماهر و متخصص در استان را برعهده دارند٬ تصریح کرد: ۴۲۲ آموزشگاه از این تعداد فعال ویژه خواهران٬ ۸۴ آموزشگاه آزاد فعال ویژه برادران و ۱۰۳ آموزشگاه آزاد به صورت دومنظوره فعالیت می‌کنند. 

سواعدی خاطرنشان‌کرد: در شش ماهه اول سال ۱۰ هزار و ۱۸۳ نفر ساعت آموزش مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و همچنین ۳۲ هزار و ۹۲۲ نفرساعت آموزش روش‌های نوین تدریس و تخصصی ویژه مربیان بخش خصوصی اجرا شده و در این مدت یک هزار و ۲۶۲ مورد نظارت و بازدید از این آموزشگاه‌ها در استان انجام شده است. 

وی با بیان اینکه تعهد آموزشی بخش غیردولتی استان خوزستان در سال جاری 11 میلیون نفر ساعت است٬ گفت: ارايه آموزش‌های مهارتی از طريق خريد خدمات آموزشی٬ در شش ماه نخست سال جاری در آموزشگاه‌های آزاد حداقل به ميزان 10 درصد كل تعهدات این بخش و به میزان 206 هزار و 698 نفرساعت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار