نماینده اهواز:
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه امروز ریزش کوه در کوی رمضان و جان باختن دو کودک، مایه شرمساری است، گفت: مقصر اصلی فاجعه امروز، ضعف نظارت شهرداری است و در رابطه با این حادثه قطعا با وزیر کشور تذکر خواهم داد.
کد خبر: ۵۱۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 22 October 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، جواد کاظم‌نسب الباجی، با اشاره به حادثه امروز ریزش کوه بر دو باب منزل مسکونی در خیابان چهار کوی خالدی اهواز اظهار کرد: متأسفانه در این حادثه دو کودک معصوم جان باختند که جای تأسف بسیار دارد. از این حادثه دلخراش بسیار متأثر شدم و به بازماندگان این حادثه تسلیت می‌گویم. 
  
وی با بیان اینکه ریشه حادثه امروز ضعف دستگاه نظارتی برمی‌گردد، تصریح کرد: واقعا کار شهرداری چیست؟ همانگونه که از اسم شهرداری نمایان است، این مجموعه باید شهر را اداره کند، در خصوص ساخت و ساز منازل در مجاور کوه در منطقه‌ای که امروز حادثه امروز در آن رخ داد، حرف‌هایی زده می‌شود. 
  
نماینده اهواز در خانه ملت ادامه داد: اگر این ساخت و سازها تخلف محسوب می‌شد که شهرداری نباید اجازه این ساخت و سازها را می‌داد و از احداث منازل در این نقاط باید جلوگیری می‌کرد و اگر تخلف نبود باید راهکارهای ایمنی و امنیتی لازم نظیر صدور پروانه ساختمان و اعزام ناظر ساختمان را به کار می‌برد. 
  
الباجی مقصر حادثه امروز را شهرداری اهواز عنوان کرد: کم‌توجهی شهرداری اهواز نسبت به کوی رمضان و سایر مناطق مشابه موجب وقوع فاجعه امروز شد. حادثه امروز مایه شرمساری است که در یک کلانشهر که در دامنه کوه‌های زاگرس و البرز نیست، بلکه منازل در دامنه تپه‌ها قرار دارند، چنین اتفاقی رخ داده است. 
  
وی افزود: شهرداری اهواز برای ایمن‌سازی منازل و خانه‌های فرسوده این منطقه چه کاری انجام داد؟‌ اگر توجه و همت به خرج می دادند و به داد مردم این منطقه می‌رسیدند، حادثه امروز رخ نمی‌داد. 10 سال قبل هم ریزش کوه در همین خیابان موجب جان باختن حدود 10 تن از شهروندان ما شد. از آن موقع تاکنون شهرداری چه تدبیری به خرج داده و چه راهکاری اتخاذ کرده است. 
  
نماینده اهواز در خانه ملت ادامه داد: آیا جان 10 انسان تا این حد ارزان است که برای رسیدگی به مشکلات این منطقه بی‌توجهی می‌شود و پس از 10 سال با تداوم این بی‌توجهی ، جان دو کودک معصوم گرفته می‌شود و باز هم این بی‌توجهی‌ها ادامه می‌یابد. این کودکان و خانواده‌های آنها چه گناهی داشتند؟ 
  
الباجی با تأکید بر لزوم پیگیری جدی حادثه امروز عنوان کرد: شهرداری می‌توانست تپه‌هایی را که این خانه‌ها در مجاورت و حاشیه آنها احداث شده‌اند را با اقدامات عمرانی، ایمن کند و از سویی با فضاسازی در این تپه‌ها، چهره و نمای شهر را تغییر دهد. مقصر اصلی حادثه امروز، ضعف نظارت بر مجموعه شهرداری است. 
  
وی عنوان کرد: این طور نیست که شهر بی در و پیکر باشد، ما به عنوان نماینده‌های مردم در وهله اول خواهش و درخواست می‌کنیم و برای تحقق این خواسته‌ها که مطالبات و مشکلات مردم را تشکیل می‌دهند، مهلت تعیین می‌کنیم. اما پس از آن خود اقدام خواهیم کرد. بدون شک در مورد حادثه امروز به وزیر کشور تذکر خواهم داد. 
  
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از شهردار و شورای محترم شهر اهواز می‌خواهیم که به جد برای رسیدگی به مشکلات کوی رمضان منطقه هفت ورود و تدبیر کنند و برای هر منطقه با اولویت‌بندی بر اساس محرومیتی که دارند، برنامه بچینند و کلانشهر اهواز را از این وضعیت خارج کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار