رئیس شبکه دامپزشکی فهرج در خصوص احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فهرج هشدار داد.
کد خبر: ۵۱۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 24 October 2017
مهدی بماندشتی اظهار کرد: آنفلوانزا یکی از بیماری های خطرناک و ویروسی در بین پرندگان و مشترک بین انسان و پرندگان است و می تواند به سرعت منتشر شود و پرندگان بسیاری را بیمار کند.

بماندشتی اظهار داشت: وقوع همه گیری بیماری آنفلوانزا غیرقابل پیش بینی است و سرعت انتشار بیماری بسیار بالاست و می تواند به عنوان بیماری مشترک سلامتی و بهداشت یک جامعه را تهدید کند.

وی تصریح کرد:علائم حاد تنفسی، سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا، بی حالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دان، انتشار سریع بیماری در گله و در نهایت افت شدید تولید از علائم این بیماری است.

بماندشتی متذکر شد: انتقال این بیماری به انسان به طور مستقیم از راه پرندگان آلوده یا محیط های آلوده شده به ویروس آنفلوانزا و بطور غیرمستقیم از راه تماس با میزبان های واسط مانند خوک است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از تردد غیرضروری افراد و وسایل به داخل مرغداری، ضدعفونی اطراف سالن و ماشینهای حمل سوخت، دان و آب، جلوگیری از ورود پرندگان وحشی و جوندگان به داخل مرغداری با نصب توری، رعایت تمامی اصول مدیریتی و پرورشی اعم از تهویه، رطوبت و...، استفاده از لباس مناسب، ماسک، عینک و دستکش از راههای کنترل و پیشگیری این بیماری است.

بماندشتی گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و احتمال شیوع این بیماری شهروندان از دست زدن به پرندگان مرده خودداری کرده و در صورت مشاهده تلفات غیرعادی در جمعیت پرندگان و طیور بومی خود مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج اطلاع و یا با شماره ۴۴۲۸۱۰۰۸ تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار