رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست البرز گفت که شکار پرندگان وحشی و مهاجر در این استان ممنوع شد.
کد خبر: ۵۱۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 24 October 2017

به گزارش تابناک : مهدی مصطفوی رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست البرز اظهار  داشت:  ممنوعیت شکار این پرندگان به منظور شیوع احتمالی عامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نه تنها در استان البرز بلکه در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

شکار پرندگان وحشی و مهاجر در البرز ممنوع شد

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چند کشور همسایه دیده شده، اظهار داشت: اکنون فصل مهاجرت پرندگان از کشورهای شمالی به سوی جنوب است که استان البرز یکی از استان هایی است که در مسیر و گذرگاه این پرندگان می باشد.

مطفوی، ممنوعیت شکار این پرندگان را به منظور تامین امنیت سلامت مردم دانست و گفت: این بیماری در صورتیکه فقط در پرندگان باشد و ارتباطی با انسان نداشته باشند، خطری کمتر دارد ولی در صورتیکه اقدام به شکار پرندگان بیمار کند و ضمن دست زدن یا مصرف گوشت آنها بیماری قابل انتقال است .

وی بروز و انتقال این بیماری در انسان حتی ممکن است به مرگ بیانجامد، افزود: گذر پرندگان مهاجر از استان بستگی به پهنه های آبی البرز دارد که در صورت پرآب شدن عرصه های آبی همچون تالاب صالحیه در شهرستان نظرآباد و سدهای استان، گونه های این پرندگان نیز افزایش می یابد.

مصطفوی تعداد گونه های این پرندگان مهاجر در استان را بین 30 تا 90 گونه مختلف عنوان کرد.




منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار