مدیر امور اتباع و مهاجرین استانداری ایلام از اتباع عراقی مقیم این استان که قصد شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند خواست به استانداری مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۱۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 25 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ ساسان کرمشاهی  اظهار کرد: اتباع عراقی مقیم استان می توانند ظرف امروز، فردا پنجشنبه و روز شنبه با مراجعه به امور اتباع استانداری ایلام جهت صدور ویزا اقدام کنند.
 
وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته با سفارت عراق و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی این افراد هزینه ای بابت صدور ویزا از اتباع عراقی ساکن در استان اخذ نمی شود.
 
مدیر امور اتباع و مهاجرین استانداری ایلام یادآور شد: اعتبار ویزای اربعین پیش از این تنها برای یک ماه اعتبار داشت که با رایزنی صورت گرفته این مدت امسال به سه ماه افزایش یافته است.
 
کرمشاهی تاکید کرد: اتباع عراقی ساکن ایلام در صورتیکه در موعد تعیین شده برای دریافت ویزا اقدام کنند، قبل از 15 آبان ویزا در تهران صادر و پس از ارسال به استان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
 
بر اساس آمارهای غیررسمی استان ایلام پذیرای حدود پنج هزار نفر تبعه کشور عراق است که عمده اصلی این افراد دارای اصالتی ایرانی هستند که در طول سالیان دور به کشور عراق مهاجرت کردند ولی در دوران حکومت حزب بعث تعدادی از این عراقی های ایرانی الاصل از سوی صدام از این کشور اخراج و به ایران پناه آوردند.
 
استان ایلام با کشور عراق حدود 430 کیلومتر هم مرز است و با سه استان های عراقی واسط ، دیالی و میسان مرز مشترک دارد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار