خطیب نماز جمعه اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شهید حججی امروز برای همه جوانان دنیا یک حجت الهی است و مرام و شخصیت جوانان و نوجوانان ایرانی باید هر چه بیشتر به دنیا عرضه شود، گفت: سخنان ترامپ نتیجه درماندگی این رییس جمهور نابکار و احمق است، چون بر اثر حماسه‌هایی که از سوی جوانان ایران و مقابل آمریکا و اسراییل به وجود آمد، می‌بینند که رویاهاشان درباره خاورمیانه بزرگ از بین رفت.
کد خبر: ۵۱۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 27 October 2017
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه امروز، پنجم آبان ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: بنا به روایتی امروز هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است اما در منابع تاریخی دیگر، ۲۸ صفر نیز به عنوان روز شهادت ایشان یاد شده است که به نظر می آید روایت دوم صحیح تر است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) گفت: ایشان در روزهای پایانی عمر در پاسخ به کسی که از ایشان موعظه ای خواسته بود، فرمود: «تو در آستانه مسافرت هستی (سفر آخرت)، برای سفرت آماده باش، پیش از آنکه اجلت فرا رسد زاد و توشه‌ات را آماده کن و بدان تو در طلب دنیا هستی اما مرگ تو را می طلبد.» البته طلب دنیا از طریق حلال درست است و انسان باید در پی روزی حلال، کار، تلاش و فعالیت باشد اما هر کس به دنبال رزق خود است باید بداند یک طالبی هم به دنبال اوست و آن مرگ است.

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در ادامه فرمودند: «وقتی به دنبال رزق و روزی خود هستید به اندازه ضرورت به دست بیاور و اگر اضافه بر نیاز به دست آوردی، بدان خزانه‌دار فرد دیگری هستی و بدان که دنیا حساب و کتاب دارد. اگر از راه حلال رزقی به دست آوردی حساب می شود و اگر به حرام دست پیدا کنی، عذاب الهی در انتظار توست و در امور شبهه‌ناک انسان مورد عتاب قرار می گیرد. مال دنیا را مثل یک مردار فرض کن و به اندازه کفایت از آن بردار» این موعظه خطاب به همه ما است.

آیت‌الله حیدری در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های هفته گذشته، گفت: اول آبان همایش تکریم آیت الله سید مصطفی خمینی به مناسبت چهلمین سالگرد این فقیه انقلابی و فیلسوف برگزار شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شخصیت سید مصطفی مطالب مهمی فرمودند و گفتند: «ایشان آقازاده‌ای بود که از اخلاق ناشایست برخی آقازاده‌ها که از موقعیت پدران خود سوءاستفاده می کنند، به دور بود.»

امام جمعه موقت اهواز همچنین به روز بزرگداشت سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: در چنین روزی در سال ۳۵ هجری سلمان فارسی وفات یافت. وی پیش از به خلافت رسیدن حضرت علی(ع) به فرمانداری مدائن انتخاب شده بود. شخصیت سلمان آنقدر عظیم و بزرگ هست که نیاز به تجلیل ندارد. پیامبر اکرم(ص) فرمایشات بلندی درباره ایشان دارد از جمله آنکه فرمودند: «سلمان دریایی است که عمقش تمام نمی‌شود، گنجی است که تمامی ندارد و سلمان از ما اهل‌بیت(ع) است.»

وی ادامه داد: سلمان برای همه مسلمانان مخصوصاً ما ایرانی‌ها مایه مباهات است. نسل‌های جدید باید با عظمت سلمان آشنایی پیدا کنند و رسانه ملی باید در این زمینه برنامه ریزی کند.

آیت‌الله حیدری همچنین به هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده اشاره کرد و گفت: این نوجوان بسیجی با حماسه‌ای که آفرید اسوه‌ای به یادگار گذاشت و امام امت در برابر این اسوه اظهار کوچکی کرد، به همین جهت هشتم آبان روز بسیج دانش آموزی اعلام شده است. امیدواریم دانش آموزان زندگی شهید فهمیده را بخوانند.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه شهید حججی امروز برای همه جوانان دنیا یک حجت الهی است، گفت: مرام و شخصیت جوانان و نوجوانان ایرانی باید هر چه بیشتر به دنیا عرضه شود. براساس این شناسایی‌ها است که حشدالشعبی عراق، سوریه و حزب الله لبنان و انصارالله یمن به وجود آمده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: به همین دلیل است که ترامپ در برابر سپاه ایران عجز و لابه می‌کند و آن سخنان نتیجه درماندگی این رییس جمهور نابکار و احمق است، چون بر اثر حماسه‌هایی که مقابل آمریکا و اسراییل به وجود آمد، می‌بینند که رویاهاشان درباره خاورمیانه بزرگ از بین رفت و بار دیگر سخن امام(ره) که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، به اثبات رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اهواز در هفته گذشته، گفت: دو حادثه تلخ یکی در منبع آب و یکی در کوی شهید مدرس اتفاق افتاد که مایه تاسف است، به خانواده‌های داغدار در این دو منطقه تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم مسوولان مربوط، درباره جبران این خسارت ها و جلوگیری از این حوادث همت بیشتری داشته باشند.

آیت‌الله حیدری گفت: در هفته گذشته حادثه خیلی خوب و مایه امیدواری و افتخار در اهواز رخ داد و آن آغاز راهپیمایی اربعین از مناطق حاشیه اهواز بود؛ ده‌ها هزار زن و مرد و کوچک و بزرگ، چهارم صفر با پای پیاده راهپیمایی خود را آغاز کردند، این ولایتمداری که به برکت امام حسین(ع) در بین مردم تجلی پیدا کرده است، مایه افتخار است.

وی تصریح کرد: هر وقت مشکلی برای انقلاب ما پیش می آید، این امام حسین(ع) است که به داد ما می رسد. در فتنه ۸۸ این عشق به امام حسین(ع) بود که باعث شد که حماسه ۹ دی شکل بگیرد. اربعین حسینی مانند سیلی است که خار و خاشاک را جمع می‌کند و جامعه ما را از آلودگی‌ها پاک و مطهر می‌سازد. لازم است از هیات ها، مواکب و همه سازمان‌های مربوط که مشغول خدمتگزاری به زائران هستند، تقدیر و تشکر کنیم.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به عقب نشینی اقلیم کردستان از رفراندوم استقلال‌شان از عراق گفت: آمریکا عملاً و اسراییل با تمام ظرفیت به میدان آمده بود. استقلال کردستان برای ایران، عراق و ترکیه امر خطرناکی بود اما بحمدالله با آزادسازی استان کرکوک توسط حشدالشعبی و مشاوره سرداران قهرمان و دلاور ایرانی، بدون اینکه جنگی اتفاق بیفتد کرکوک از نیروهای پیش‌مرگ کُرد بازپس گرفته شد و آن توطئه خطرناک خنثی شد و اقلیم کردستان مجبور شدند رفراندوم استقلال را به تعویق بیاندازند.

آیت الله حیدری همچنین با اشاره به موفقیت های حاصل شده در سوریه و به عقب راندن نیروهای تکفیری داعش، گفت: امیدواریم سایر گروهک‌های تکفیری نیز یکی پس از دیگری سقوط کنند و چنان که سردار رشید اسلام سردار قاسم سلیمانی گفت تا دو ماه دیگر یک داعشی نیز باقی نخواهد ماند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنان خود، در ارتباط با وزارت نیرو گفت: چند وقت پیش مجلس به وزیر پیشنهادی رییس جمهور در وزارت نیرو رای اعتماد نداد چراکه اکثریت مجلس با پیشگامی نمایندگان خوزستان تشخیص دادند آن کاندیدا در ارتباط با آب بی‌طرفانه عمل نخواهد کرد. حالا شخصی از همان جنس توسط رییس جمهور پیشنهاد داده شده است، امیدواریم خداوند این بصیرت و استقامت را به نمایندگان مجلس بدهد که رای منفی به کاندیدای جدید بدهند تا رییس جمهور افرادی که جز ضرر و خیانت، سودی برای مملکت ندارند، سرکار نیاورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار