مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم جلوگیری از احداث ساختمان‌های غیرمجاز از سوی شهرداری‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۵۱۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 01 November 2017
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی اظهار کرد: یکی از دلایل حادثه ریزش کوه در منطقه "منبع آب" اهواز و حوادث مشابه آن عدم اجرای مصوبات گذشته در خصوص ساخت و سازها بوده است. 

وضعیت منطقه
  
وی افزود: قطعا اگر فردی دچار فقر نباشد در حاشیه شهر اقدام به احداث ساختمان غیرمجاز نمی‌کند تا شاهد از دست رفتن فرزندش زیر آوار شود و علت این حوادث عدم اجرای مصوبات توسط مسئولین است. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سخن امام راحل تصریح کرد: اگر کسی نمی‌خواهد مصوبه‌ای را اجرا کند مسئولیت نپذیرد. اگر کسی مسئولیتی را قبول کند و به اجرای مصوبات عمل نکند خائن است و اگر فردی نیز توان اجرا داشته باشد و مسئولیت نپذیرد خائن است. 
  
حاجی‌زاده عنوان کرد: اگر تلفات انسانی و قصور امروزه ما در این دنیا می‌گذرد حتما در دنیای دیگر باید پاسخگوی این قصور باشیم. عدم اجرای مصوبات و شرح وظایف قانونی ما موجب شده که پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی شاهد چنین فاجعه‌هایی باشیم. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خوزستان بیان کرد: باید هر تعهدی که در این جلسات داده می‌شود دنبال شود وگرنه صرف تشکیل جلسه نتیجه‌ای نخواهد داشت. 
  
حاجی‌زاده با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار کرد: باید سه کمیته تخصصی، راستای موضوع این جلسه مبنی بر مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی تشکیل و هر ماه یک‌بار جلسه کارگروه و هر سه ماه یک‌بار در ستاد بحران برگزار شود. 
  
وی ادامه داد: شهرداری مکلف است از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند و در صورت احداث ساختمانی به صورت شبانه و غیرمجاز، آن را تخریب و به فضای سبز تبدیل کند. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: همچنین باید مستندی از وضعیت قبلی منطقه منبع آب و بلوار نواب ظرف کمتر از یک هفته ساخته شود تا وضعیت این مناطق به رئیس جمهور و وزیر کشور شرح داده شود. 
  
حاجی‌زاده گفت: همچنین باید مناطق حادثه‌خیز خوزستان که در خطر زلزله، رانش و لغزش زمین قرار دارند توسط کارگروه شناسایی و طرح‌های لازم توسط کارگروه ارائه شود. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به خطر رانش زمین در روستای "میر احمد" ایذه عنوان کرد: موضوع جابه‌جایی روستای میراحمد باید هر چه سریعتر به دست به شورای برنامه‌ریزی برسد و طرح و برآورد اولیه آن نیز مشخص شود. 
  
وی گفت: همچنین انجام مطالعات بافت‌های مقاوم و غیرمقاوم توسط شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی انجام شود. در خصوص مطالعات سکونت‌گاه‌های اضطراری نیز باید از سوی بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، هلال احمر و شهرداری اهواز سریعتر اقدام شود. 
  
حاجی‌زاده بیان کرد: جهت انجام مطالعات لرزه‌نگاری مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار اختصاص می‌یابد. 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار