امام جمعه آبادان گفت:آمار بیکاری در آبادان بالاست و باید اولویت اشتغال در منطقه به جوانان آبادانی داده شود.
کد خبر: ۵۱۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 02 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، حجت الاسلام ابراهیمی پور در نشست خبری در فرمانداری آبادان اظهار کرد:حامی مطالبه گری به حق جوانان هستیم زیرا خواسته آنها اشتغال است و باید به این خواسته آنها احترام گذاشت.

وی افزود:در زمینه های مختلف نظیر شهرک های صنعتی، پالایشگاه و گمرک باید ایجاد اشتغال شودزیرا آمار بیکاری در این شهرستان بسیار بالاست.

امام جمعه آبادان گفت:نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلانی از مسئولان مومن، توانمند و متعهدی هستند که برای برطرف کردن معضل بیکاری در شهر تلاش های زیادی انجام داده اند.

وی افزود:هیچ شرکت خصوصی در آبادان حق استخدام و یا جذب نیروی غیر بومی را ندارد و باید فهرست استخدام این شرکت ها مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت حضور غیر بومی ها،در این شرکت ها بومی ها جایگزین شوند.

وی تصریح کرد:نشست بسیار خوبی با نمایندگان جویای کار در آبادان داشتیم ولی این نشست باید در یک ماه آینده خروجی مناسبی داشته باشد و جوانان آبادانی جذب شرکت ها و سازمان ها شوند.

امام جمعه آبادان افزود:جوانان آبادانی امنیت را در نقطه صفر مرزی به کشور هدیه کرده اند و باید راهکاری برای رفع معضل بیکاری در این شهر ارائه داد.

**فرآیند زمانی در احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:فعال شدن پروژه فاز 2 پالایشگاه آبادان یکی از موضوع های مهم در ایجاد اشتغال است که بر اساس این فرآیند تقریبا هشهزار نفر اشتغالزایی پیش بینی می شود ولی این موضوع به این معنا نیست که مستمر باشد و احداث آن فرآیند زمانی دارد.

جلیل مختار فاز 2 پالایشگاه آبادان را مهم ترین پروژه وزارت نفت دانست و اظهار کرد:بعد از برجام مهمترین پروژه وزارت نفت احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان است که زمینه هشت هزار فرصت شغلی را در منطقه فراهم می کند.

وی افزود:کسانی که در این پروژه دست اندرکار هستند مکلف به بکارگیری نیروهای بومی شدند تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:فرماندار آبادان مصوبه ای از شورای تامین برای جذب نیروهای بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان گرفت که ضمانت اجرایی آن را انجام دهد.
مختار تصریح کرد:البته کارگروهی با حضور مدیران شهری و حتی استانی در آبادان شکل گرفته است و در پی آن کمیته نظارت بر نیروهای انسانی باید مشخص شود تا ساز و کار این کمیته مشخص گردد.

وی با بیان اینکه برای آموزش نیروهای جویای کار بررسی هایی صورت گرفت، گفت: فرصت های شغلی مختلفی در سطح آبادان وجود دارد که باید از طریق آزمون این فرصت ها را در اختیار جوانان بومی جویای کار قرار گیرد.

جوانان جویای کار آبادانی هفته گذشته با برپایی چندین تجمع نسبت به آنچه که آنرا جذب نیروهای غیر بومی در شرکت ها و سازمان های مختلف عنوان کردند اعتراض نمودند.
در این نشست فرماندار آبادان نیز در خصوص وضعیت بیکاری و اشتغال شهرستان آبادان گزارشی ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار