مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: ما تولید نفت در هورالعظیم را با حفظ منابع آبی این تالاب می خواهیم.
کد خبر: ۵۱۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 04 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، بیژن عالی پور ظهر امروز در نشست خبری خود در حاشیه نهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان با اشاره به اینکه تلاش این شرکت در راستای تامین و تولید بیش از سه میلیون بشکه نفت در روز است، عنوان کرد: در این راستا برنامه ریزی ها و مطالعات دقیقی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه تولید کنندگان ساخت قطعات صنعت نفت در استان و کشور همکاری بسیار خوبی دارند و امیدواریم که بتوانیم در آینده ای خیلی نزدیک برنامه های تولید در این شرکت محقق شود.

این مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد از قطعات مورد نیاز این صنعت در داخل کشور و بیش از ۴۱ درصد از این میزان در داخل استان خوزستان تامین می شود.

عالی پور در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا افزایش تولید نفت در این شرکت به قیمت خشک کردن تالاب هورالعظیم تمام شده است، بیان کرد: این تصور اشتباهی است که با خشک کردن هورالعظیم سطح تولید در این منطقه نفتی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اظهار نظر وزیر نفت مبنی بر اینکه ما در دریا تولید نفت داریم آیا آب دریا را خشک کرده ایم، ادامه داد: ما تولید نفت در هورالعظیم را با حفظ منابع آبی این تالاب می خواهیم و در تلاش و رایزنی برای تامین آب مورد نیاز هورالعظیم هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین در بخش دیگری از این نشست با اشاره به جزییات جدیدی در خصوص مهار آتش در دکل رگ سفید پرداخت و گفت: کارشناسان ما به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند و از ابزار و تکنولوژی های روز برای مهار آتش  استفاده می شود.

عالی پور تصریح کرد: فعالیت ها برای خروج تجهیزات و متعلقات دکل ادامه دارد و طی روزهای گذشته برای مهار آتش۲۵۰ کیلومتر خط لوله آب کشیده شده است.

این مقام مسئول در صنعت نفت کشور بیان کرد: قرار است به زودی دو دکل حفاری در مسیر منطقه نفتی رگ سفید تعبیه شوند تا از این طریق به مهار آتش در دکل کمک شود.

وی تاکید کرد: همه امکانات مورد نیاز در مناطق نفت خیز و نیز شرکت ملی حفاری ایران برای مهار آتش و انجام همکاری های مشترک در این زمینه بسیج شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار