مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:
معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد 100 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۱۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 04 November 2017
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، محمد راستاد صبح امروز از اسکله‌ها، محوطه‌ها، پس کرانه، پایانه ریلی و مسافری مجتمع بندری خرمشهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دست اجرا، شناورسازی مغروقه‌ها و لایروبی اروندرود قرار گرفت. 
  
وی در این بازدید گفت: یکی از اقدامات مهمی که سازمان بنادر و دریانوردی در بندر خرمشهر در دست اجرا دارد، پروژه سرمایه‌گذاری به منظور توسعه پایانه کانتینری این بندر است. این قرارداد با اعتباری بالغ بر 86 میلیارد تومان به مدت 15 سال با سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد شده که زیرساخت‌های پایانه کانتینری بندر خرمشهر را تا حد قابل قبولی ارتقا خواهد داد. 
  
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه خارج سازی مغروقه‌های موجود در اروند رود و کارون را از جمله اقدامات مهم دیگر سازمان بنادر در بندر خرمشهر عنوان کرد و افزود: در مجموع  182 فروند مغروقه از رودخانه‌های اروند و کارون خارج شده و همچنین سال گذشته قراردادی برای خارج سازی 39 فروند مغروقه با اعتبار 62 میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد شد که تاکنون 21 فروند آن عملیاتی شده و خارج سازی مغروقه‌های دیگر همچنان ادامه دارد. 
  
راستاد در خصوص لایروبی اروند رود اظهار داشت: برای رسیدن به عمق 8 متر مسیر کشتیرانی رودخانه اروند 35 میلیون متر مکعب لایروبی می‌بایست انجام شود که این امر مستلزم 210 میلیون یورو اعتبار است. 
  
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با طرف عراقی برای گشایش مجدد دفتر مشترک هماهنگی ایران و عراق((C.B.C ) افزود: راه‌اندازی این دفتر تسهیل کننده و پیش نیاز عملیات لایروبی است که این مسئله در حال حاضر توسط وزارت امور خارجه و کمیته حقوقی اروند در دست پیگیری است و امیدواریم با نهایی شدن این مذاکرات شاهد آغاز عملیات لایروبی اروند رود باشیم. 
  
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این امر به منظور استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های موجود در بندر خرمشهر انجام خواهد شد. 
  
راستاد گفت: فعالیت‌های بسیار مطلوبی نیز در زمینه توسعه صادرات در بندر خرمشهر انجام شده است. به عنوان مثال تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون از رشد 100 درصدی برخوردار بوده و همچنین عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر رشد50 درصدی داشته است. 
  
وی در پایان اظهار داشت: در مجموع فعالیت‌هایی که در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، روبناها، تأمین تجهیزات و سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری خرمشهر صورت گرفته و رشد و ارتقای بسیار مطلوب این بندر تجاری را به همراه داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار