مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبرداد:
مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه یک میلیون و 450هزار بشکه افزایش تولید را از سال گذشته تاکنون تجربه کرده ایم، گفت: اکنون می توان با اقتدار اعلام کرد که بیش از 83 درصد نفت ایران را شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید می کند .
کد خبر: ۵۱۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ 04 November 2017
به گزارش ایسنا -منطقه خوزستان، عبدالرضا دبیری در نشست خبری که امروز 13 آبان‌ماه در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از دیرباز تلاش بر این بوده است تا با نگهداری و بهسازی تاسیسات و ماشین آلات، تولید بر اساس برنامه مورد نظر در مناطق نفت خیز محقق شود و چرخ اقتصاد نفت به عنوان محور اقتصاد کشور بچرخد.

وی افزود: در این زمینه مساله ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت همواره در دستور کار بوده و در سالهای اخیر، به دلیل تحمیل تحریم های خصمانه بر علیه کشور ایران، بحث ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت جلوه جدی تری به خود گرفته است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: در برخی از زمان ها به دلایل متعدد مساله کاهش طبیعی متوجه تولید شده و حتی در مواردی مشکلاتی را بوجود آورده است اما ما از یکسال گذشته توانستیم با تکیه بر توان و تجربه کارکنان شرکت و استفاده از پتانسیل های موجود در نهادهای دانش بنیان و صنعتگران داخلی، تولید را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.

دبیری عنوان کرد: از سوی دیگر، در یک سال گذشته با پیش بینی پروژه های مرتبط با تولید بر روی 150 چاه توسعه ای، ترمیمی و تعمیری، از کاهش روزانه 450 هزار بشکه نفت جلوگیری شده است و در مجموع می توان گفت که یک میلیون و 450هزار بشکه افزایش تولید را از سال گذشته تاکنون تجربه کرده ایم.

وی با اشاره به حجم عظیم تاسیسات و ماشین آلات فرایندی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، اظهار کرد: مناطق نفتخیز جنوب متشکل از 150 کارخانه فعال اعم از بهره برداری، نمکزدایی، تقویت فشار گاز، تزریق گاز، گاز و گازمایع است و دریایی از تاسیسات، تجهیزات، خطوط لوله و ماشین آلات فرایندی در خود دارد. 

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: در چند ساله اخیر بار اصلی ساخت و تامین تجهیزات و قطعات مختلف این حجم عظیم بر شانه صنعتگران ایرانی بوده و خوشبختانه پیچیده ترین قطعات و حتی ماشین آلات توسط آنها ساخته شده است و اکنون می توان با اقتدار اعلام کرد که بیش از 83 درصد نفت ایران را شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید می کند.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دستاوردهای نمایشگاه های پیشین نیز پرداخت و افزود: در نمایشگاه هشتم، پمپ فرایندی پیچیده و مهم BB3 که به دست توانمند صنایع داخلی ساخته شده بود را رونمایی کردیم و جالب است بدانید که بیش از 85 درصد نیاز کالایی ما در ایران تولید می شود و 45 درصد این مقدار سهم صنعتگران خوزستانی است.

دبیری در خصوص تکنولوژی انحصاری مناطق نفتخیز در طرح آماک اظهار کرد: ما در بخشی از طرح جمع آوری گازهای ترش یا همان آماک، مخلوط H2S و CO2 را با استفاده از 97 کیلومتر خط لوله، پس از نم زدایی، به مجتمع پتروشیمی ارسال می کنیم که در آنجا از آن 140 تا 170 تن گوگرد تولید می شود.

وی ادامه داد: فشار افزایی این مخلوط در خط لوله، کاری بسیار حساس، خطرناک و در دنیا منحصر بفرد است و اگر نم زدایی انجام نشود، خط لوله پس از یک ماه دچار خوردگی می شود. در این زمینه مناطق نفت خیز جنوب تکنولوژی ساخت غربال مولکولی نم زدایی محیط های ترش را به صورت انحصاری در اختیار دارد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به عملکرد تولید مناطق نفتخیز جنوب در نیمه نخست سال 96 خاطرنشان کرد: این شرکت با روزانه 2میلیون و 925هزار بشکه تولید نفت خام، تولید را به میزان 100 درصدی محقق کرده و همچنین با تولید روزانه 71 میلیون متر مکعب گاز، 112 درصد از برنامه را در این حوزه اجرایی کرده است.

دبیری عنوان کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روزانه 27000 بشکه نفتا تولید کرده و با تولید 99هزار و676 بشکه گاز مایع، 104 درصد برنامه تولید خود را محقق کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار