دبیر نخستین سوگواره ملی تئاترمیدانی وتعزیه اربعین حسینی گفت: اجرای 42 نمایش عاشورایی از 15گروه نمایشی از سراسر کشور از امروز در مرز چذابه آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ 04 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، مصطفی بوعذار در حاشیه اجرای این نمایش ها در چذابه به خبرنگار ایرنا گفت:بخش میدانی این سوگواره شامل اثر 'تورا میخوانم تا ابد' به کارگردانی مالک آبسالان از تهران، اثر 'نسخه خوان حرم' به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان، اثر 'برگشتی نو...' به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام، اثر 'زائر...' به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، اثر 'منم باید برم....' به کارگردانی پژمان محراب پور از خوزستان می باشد.

وی گفت: همچنین اثر' انتخاب' به کارگردانی صدیقه شکر از فارس، اثر 'ارثیه پدری' به کارگردانی مریم کریمی از البرز و اثر'کله قندی...' به کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام، اثر'نقل بی نقال' به کارگردانی امیر جوشقانی از تهران از جمله این نمایش هاست.

وی با اشاره به اثرهای بخش تعزیه تشریح کرد: اثر 'مجلس بازارشام' به کارگردانی رامین افشار از خوزستان، اثر ' مجلس حضرت عباس(ع) به کارگردانی حسن موگویی از خوزستان، اثر 'تعزیه صراخات الجراح( عربی)' به کارگردانی علی بنی‌طرفی از خوزستان، اثر 'مجلس احزان الشام (عربی)' به کارگردانی حسن سواری از خوزستان، اثر 'قبورٌ فی أرضٍ رملاء' به سرپرستی توفیق مرجانی (عربی)از خوزستان و اثر ' مجلس متوکل عباسی به کارگردانی امیر پاوندی از یزد است.

دبیر نخستین سوگواره ملی تئاترمیدانی وتعزیه اربعین حسینی بیان کرد: این نمایشها همه روزه از ساعت 10 تا 20 ببا موضوع عاشورا، اربعین و شهدای مدافع حرم اجرا می شود.

به گزارش ایرنا نخستین سوگواره ملی تئاترمیدانی و تعزیه اربعین حسینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و استانداری خوزستان در حال برگزاری است این سوگواره از 13 تا 19 آبان همزمان با حماسه پیاده روی عظیم اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه خوزستان در قالب ایستگاه‌های نمایشی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار