سفر وزیر نیرو به خوزستان نگرانی‌هایی را متوجه دوست‌داران محیط زیست در این استان کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 06 November 2017
به گزارش فارس _ منطقه خوزستان، شخصی که مسبب انتقال آب‌های بسیاری از مبدا خوزستان به سایر نقاط مرکزی کشور بوده، امروز در قبای وزیر نیرو گام به این جلگه پهناور نهاده تا نگرانی‌ها از بابت خواب دیگری برای آب‌های کارون و دز و بهمنشیر افزایش یابد.

رضا اردکانیان که در سابقه خود سمت‌هایی همچون معاون امور آب وزارت نیرو، قائم مقام وزیر نیرو و معاون امور آب وزارت نیرو را در کارنامه دارد، انگشت اتهام بسیاری را در خصوص اعطای طرح‌های انتقال آب‌های خوزستان را به سوی خود می‌بیند.

وی در نخستین سفر استانی خود پس از کسب رای اعتماد مجلس به خوزستان سفر کرده تا چند طرح آبی را در این استان افتتاح کند.

نمایندگان استان خوزستان در خانه ملت نیز که مخالفت‌های زیادی را در راه اخذ رای اعتماد اردکانیان از مجلس بروز دادند، نتوانستند سایر نمایندگان را برای عدم اعطای رای اعتماد به وی مجاب کنند و وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت نیرو، سرانجام بر این مرسی تکه زد.

سوابق پررنگ اردکانیان در مدیریت آب کشور همچون  عملکرد او در انتقال آب بین حوزه‌ای به‌ویژه در خوزستان، برقراری سمیناری با عنوان انتقال بین‌حوزه‌ای و نقش آن در توسعه پایدار به منظور جا انداختن موضوع انتقال آب بین‌حوزه‌ای، عدم شفافیت در پروژه‌های انتقال آب و موضوع احداث سد گتوند در دوره مدیریت اردکانیان در وزارت نیرو که همچون بمبی عمل نکرده حیات مردم استان خوزستان را تهدید می‌کند و اکنون صدمات آن به وضوح آشکار شده است.

امیدواریم جناب وزیر در پس این سفر، برای آب‌های به یغما رفته  خوزستان خواب تازه‌ای رویت نکرده و این سفر در راستای افتتاح چند طرح راهبردی و کاربردی برای احیای وضعیت آب این استان باشد.

طبق شنیده‌ها، یکی از اهداف سفر وزیر نیرو به خوزستان گفت‌وگو در خصوص پروژه انتقال آب کارون و دز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار