شهردار اهواز عدم جابجایی ساکنان منبع آب را ناشی از برخی مقاومت ها از سوی ساکنین دانست و اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی آمادگی خود را برای جابجایی این ساکنان اعلام کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 06 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، منصور کتانباف با اشاره به اینکه محل اسکان 18 خانواده ای که در معرض خطر هستند آماده است افزود: با هر حادثه ای که در این منطقه رخ داده تصمیم جدیدی برای ساکنان آنها گرفته شده است.

وی با طرح این مطلب که حاکمیت حافظ جان مردم است گفت: استانداری اراده تخریب قهری این منازل را دارد اما تاکنون با آنها مدارا کرده است. 

وی با تاکید بر لزوم حل مشکل ساکنان کوی منبع آب توسط اداره کل راه و شهرسازی افزود: در چند سال پیش بخشی از این منازل تخلیه و تخریب شد تا به جای آن فضای سبز ایجاد شود اما نیمه کاره باقی ماند.

شهردار اهواز یادآور شد: مجموعه منازل موسوم به 160 واحدی نیز درحال ساخت است که با توافقات صورت گرفته در اختیار مددجویان کمیته امداد این منطقه قرار می گیرد.

شهردار اهواز از لزوم جابجایی 800 خانواده خبر داد و تصریح کرد: هرکدام از این خانوار ها بین 100 تا 120 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند. وی گفت: برخی از خانواده ها نیز حاضر به سکونت در شهر رامین و شیرین شهر نشده اند وخواستار پرداخت تسهیلات 100میلیون ریالی برای جابجایی شده اند که این امر به معنای سکونت در یک محله غیر ایمن دیگر است. 

کتانباف ادامه داد: بسیاری از ساکنان منبع آب در خانه هایی به مساحت 30 تا 40 متری و در شرایط غیر ایمنی زندگی می کنند درحالی که واحدهای شهر رامین از ایمنی بهتری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شهر رامین نیز اشکالاتی دارد که باید برطرف شود خاطر نشان کرد: ضمن آنکه در شهرک ها شرایط اشتغال نیز وجود دارد. مدیرعامل شیرین شهر از آمادگی برای استخدام نیروهای شاغل در این شهرک خبر داده است.

کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه‌نشینی در اهواز ،در حوزه استحفاظی منطقه 7 شهرداری و در شرق این هواز واقع است. این منطقه در سال 1388 دارای وسعتی بیش از 750 هزار مترمربع و جمعیتی حدود 22 هزار نفر با یکهزار و 170 خانوار بود.

ساخت‌وساز غیر مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانونی، نارسایی خدمات شهری، آلودگی زیست‌محیطی، بیکاری، اشتغال کاذب و ... از مشکلات این منطقه حاشیه نشین اهواز است.

در سال های گذشته تاکنون چند حادثه سقوط صخره بر روی منازل مسکونی این منطقه رخ داده که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از شهروندان شده است.

30مهرماه سال جاری نیز صخره ای بر روی منازل مسکونی ساخته شده در منطقه منبع آب اهواز سقوط کرد که موجب تخریب کامل 2 واحد مسکونی و آسیب رسیدن به یک واحد دیگر شد در این حادثه 2 کودک چهار و پنج ساله جان باختند و چهار نفر زنده از زیر آوار خارج شدند. 
6 آبان نیز در پی حادثه انفجار گاز شهری در منطقه کوی رمضان اهواز چهار نفر جان خود را از دست دادند و پنج نفر مصدوم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار