مدیر عامل شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان گفت:برای نخستین بار در کشور ، شهرستان دزفول به عنوان پایلوت کشت 17 رقم بذر ذرت جدید انتخاب شد.
کد خبر: ۵۲۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸ 06 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، رضا نهاوندی نژاد افزود:شرکت توسعه کشت ذرت استان خوزستان با همکاری انجمن بذر فرانسه 17 رقم بذر جدید ذرت را انتخاب و به صورت آزمایشی در مزرعه ای د دزفول کشت کرد تا پس از برداشت و بررسی نتیجه عملکرد ، رقم مناسب برای کشت در استان خوزستان انتخاب شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا شده و رقم های بذر جدید فرانسوی در دزفول و مرودشت شیراز متناسب با وضعیت آب و هوایی این شهرها کشت شده اظهار داشت:رقم بذرهای جدید در دزفول در سطح نیم هکتار از مزارع کشاورزی صفی آباد کشت شده و تا 20 روز آینده محصول آنها برای بررسی از نظر کمی و کیفی برداشت می شود.

وی با بیان اینکه با برداشت این محصولات نتایج حاصل از کشت این ارقام بذر فرانسوی مشخص خواهد شد گفت:وضعیت ظاهری ارقام کشت شده ذرت در دزفول بهتر از بذرهای موجود می باشد ولی نتایج قطعی بعد از برداشت اعلام خواهد شد.

با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان خوزستان ،شهرستان دزفول و انجمن بذر فرانسه از مزرعه کشت شده در دزفول بازدید شد.

امسال 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول به کشت ذرت اختصاص یافته که 9 هزار هکتار آن به صورت دانه ای و مابقی بصورت علوفه ای برداشت می شود.

برداشت ذرت در شهرستان دزفول از هفته آینده آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار