برای اولین بار مسیر چذابه، میعادگاه هنرمندان آئینی اولین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی شد.
کد خبر: ۵۲۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 07 November 2017
به گزارش مهر _ منطقه خوزستان، مصطفی بوعذار دبیر اولین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت: این روزها چذابه میعادگاه هنرمندان متعهد است. این جشنواره با حضور بهترین های تئاتر خیابانی کشور که اغلب برگزیدگان جسنواره های معتبر ملی و بین المللی هستند در حال برگزاری است. 

بوعذار افزود:در این سوگواره برای اولین بار حرکت فرهنگی با هدف رونق بخشی به جریان حماسی پیاده روی اربعین حسینی شکل می گیرد. متاسفانه دستگاه های متولی فرهنگی حمایتی از این رویداد ارزشمند نکردند. افسوس که برای برخی مدیران به اصطلاح فرهنگی، درک صحیحی از کار فرهنگی و هنری ندارند. 

وی یاداور شد: برخی مسئولان به مقوله هنر متعهد بی تفاوت هستند اما شعارهای ارزشی می زنند. در این میان افراد و برخی تشکل ها حامی این رویداد بودند که نخواستند نامی از آنها به میان آورده شود.

دبیر اولین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی تاکید کرد: به رغم مکاتبات و پیگیری ها اما کمیته فرهنگی ستاد اربعین خوزستان مشارکتی در این رویداد نداشت. 

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری مصطفی بوعذار مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از روز شنبه ۱۳ آبان در پایانه مرزی چذابه آغاز به کار کرد.

این سوگواره ملی با شرکت گروه‌های منتخب نمایشی از کل کشور و با بیش از ۵۰ اجرا، در حال برگزاری است.

در روز اول این سوگواره، ۱۳ آبان ۹۶، سه نمایش «زائر» اثر مرتضی اسدی‎مرام از کرمانشاه، «تو را می‌خوانم تا ابد» اثر مالک آبسالان از تهران و «نقل بی نقال» اثر امیر جوشقانی از تهران به ترتیب در ساعت‎های ۱۰، ۱۱ و ۱۴ روی صحنه رفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار