فرمانده انتظامی دشت آزادگان گفت: از ابتدای بازگشت تدریجی زائران به کشور تاکنون 92هزار زائر اربعین حسینی از طریق گذرگاه مرزی چذابه به وطن بازگشتند.
کد خبر: ۵۲۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 08 November 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ حامد غریبی سه شنبه در پایانه چذابه افزود:از ابتدای ماه صفر تاکنون نیز 365هزار زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف عزیمت کردند.
وی گفت: تعداد زائرانی که در اربعین امسال تاکنون از گذرگاه چذابه به عراق رفته اند در مقایسه با اربعین پارسال هشت درصد کاهش دارد.
غریبی افزود:در اربعین پارسال تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی به علت شلوغی در مرز مهران ، به سمت گذرگاه مرزی چذابه سرازیر شدند ولی در اربعین امسال تردد در پایانه مهران روان بود و هیچ زائری از مرز مهران به چذابه مراجعه نکرد.
در ایام اربعین پارسال 430هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه به عتبات عالیات سفر کردند.
با این حال همچنان عزیمت زائران اربعین حسینی از این گذرگاه به کربلا همچنان ادامه دارد ولی روند آن کند شده و در عوض بازگشت زائران به کشور شتاب گرفته است.
استاندار خوزستان چندی پیش در بازدید از پایانه چذابه پیش بینی کرده بود با توجه به گرمی هوا و گرد و خاک پائیزی ، احتمال دارد رقم زائران اربعین امسال در مرز چذابه به رقم پارسال نرسد.
غلامرضا شریعتی با این حال گفته بود با توجه به فراهم کردن زیرساخت های لازم ، آمادگی داریم در ایام اربعین یک میلیون زائر را از گذرگاه چذابه عبور دهیم. 
گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز در محدوده شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار