قائم وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص گزینه های مدیرکلی راه و شهرسازی خوزستان در برخی از رسانه ها و فضای مجازی، جو سازی و شایعه پراکنی صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۲۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 08 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، محسن نریمان ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه همه گزینه هایی که برای تصدی پست مدیرکلی اداره راه و شهرسازی خوزستان معرفی شده بودند از صلاحیت های لازم برخوردار هستند، عنوان کرد: متاسفانه در فضای مجازی و برخی رسانه ها بر علیه آنها جو سازی ها و شایعه پراکنی هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه این گزینه ها که برای این پست معرفی شده اند از صلاحیت های لازم برخوردار هستند، بیان داشت: با توجه به این صلاحیت ها از این افراد در جایگاه های دیگر استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: شاخص های ما برای انتصاب فرد مورد نظر در اداره کل راه و شهرسازی تخصص، تجربه و همیاری با استاندار استان بود.

نریمان افزود: این انتصاب در راستای رضایت همه جانبه در استان و مرکز صورت گرفت تا شاهد تحول و پیشرفت های بعدی خوزستان باشیم.

وی تصریح کرد: در هر صورت افرادی تلاش کردند که مدیرکل این اداره شوند اما تقدیر نبود و با توجه شاخص های وزارت راه و شهرسازی این انتصاب انجام شد.

نریمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوزستان در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد، عنوان کرد: در همین راستا باید به مسائل موجود در خوزستان نگاه ویژه ای شود تا ظرفیت و استعدادهای نهفنه استان به فعل تبدیل شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: وظایف این وزارتخانه از گستردگی و وسعیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه راه آهن، امور دریایی و بنادر، جاده ها، هواشناسی و مسیرهای هوایی در استان ها زیر مجموعه راه و شهرسازی هستند شاهید این شرایط  هستیم.

وی با بیان اینکه وقتی وزارتخانه های راه و ترابری و نیز مسکن و شهرسازی با یکدیگر ادغام شدند می توان گفت یک دولت کوچک با خدمات و وظایف بسیار وسیع به وجود آمده است، عنوان کرد: با توجه به حجم این میزان از خدمات و وظایف، باید برنامه ریزی ها به سمت استفاده بهینه و مناسب از منابع مالی هدایت شوند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: اعتبارات محدودی در اختیار است و باید اما این در حالی است که پروژه های زیادی در دست اجرا داریم.


نباید اجازه داد تا اعتبارات از استان خارج شوند
 منوچهر رحمانی در ادامه این مراسم، اظهار کرد: من به نوعی صاحب مراسم هستم چون به عنوان نماینده وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل و مشاور استاندار در این مراسم سخنرانی می‌کنم.

جوسازی در خصوص برخی گزینه های راه و شهرسازی خوزستان

وی با بیان اینکه استاندار به دلیل انجام ماموریت به امیدیه سفر کرده است از این ر‌و در این مراسم‌حضور ندارد، افزود: قصد ارائه گزارش کار ندارم اما اشاره ای به زحمات شورای برنامه ریزی استان، هیات رئیسه وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان استان و برنامه های آینده خواهم کرد.

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان یعنی‌ همه کشور و همه کشور یعنی خوزستان، تصریح کرد: مرداد سال ۹۳ توفیق بازگشت به استان نصیب من شد. در آن زمان با استاندار وقت، شورای برنامه ریزی استان و مجمع نمایندگان در جسله‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی شرکت کردیم و در آن جلسه موفق شدیم برنامه‌ای بیست ساله برای کل بخش حمل و نقل استان ارائه دهیم.

رحمانی اظهار کرد: همکاران ما موفق شدند تا کنون ۵۰۰ کیلومتر راه آهن را در سخت‌ترین شرایط به بهره‌برداری برسانند. همچنین در حوزه دریانوردی حدود ۱۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است و در خصوص پاکسازی اروند از کشتی‌های مغروقه، حدود ۱۴ فروند کشتی مغروقه از این رودخانه خارج شد.

وی گفت: بخش حمل و نقل و راهداری با توجه به برخورداری از ۷ بندر، تبادل کالا، ترانزیت کالا در شلمچه و چذابه و بهسازی ساختمان‌های این پایانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و همچنین در مرز شلمچه حدود ۳۰ میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است.

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان گفت: به واسطه جایگاه حمل و نقل خوزستان در کشور، باید بیش از گذشته مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد چرا که باید پذیرفت حمل و نقل حلقه واسط برای خروج از رکود است.

رحمانی اظهار کرد: بخش حمل و نقل خوزستان مطالبه‌گر خواهد بود و شورای برنامه ریزی استان و هیات رئیسه وزارت راه و شهرسازی باید به این استان توجه داشته باشد. چون هر اقدامی برای خوزستان به معنی گام برداشتن برای ایران است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی حدود یک هزار میلیارد تومان مطالبات دارد، ادامه داد: اگر بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه نمی داد، شاهد بیکار شدن کارگران می شدیم. ۲۳ هزار نفر شاغل در حمل و نقل حاضر فعالیت دارند از این رو در شورای برنامه‌ریزی و شورای اشتغال سعی داشتیم اشتغال موجود را حفظ کنیم.

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه مشکلات و کاستی‌هایی وجود دارد اما مهم این است که در شرایط بحرانی بتوان کار کرد، تصریح کرد: در خوزستان سعی شده تا شرایط فرودگاه‌ها بهبود یابد و از داشته‌ها به خوبی استفاده شود. کارهای مقدماتی فرودگاه جدید اهواز به خوبی در حال انجام است و امیدواریم با کمک وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی فرودگاه آغاز شود.

رحمانی با بیان اینکه در بحث راهسازی، احداث آزادراه اهواز به اصفهان به تصویب رسید، عنوان کرد: آزاد راه اهواز به اندیمشک باید نهایی شود و باید در این زمینه شاهد کمک نمایندگان مجلس باشیم و اجازه ندهیم اعتبار از استان خارج شود. همچنین مطالعات احداث ۵ هزار کیلومتر راه در استان انجام شده که مطالعات حدود ۳ هزار کیلومتر آن نهایی و از این میزان، قرارداد احداث ۲ هزار کیلومتر بسته شد.

وی گفت: یک هزار و ۱۱۴ کیلومتر راه روستایی بهسازی شد. این به معنی تولید بهتر و ارائه ارزان کارها به بازار مصرف است که تمامی این فعالیت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: از این که نتوانستم این پروژه‌ها را به اتمام برسانم از همه خوزستانی ها عذرخواهی می‌کنم ‌و قول می‌دهم با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در شورای برنامه ریزی و کمک وزیر راه و شهرسازی این پروژه‌ها نهایی شوند.

خوزستان  در بدترين شرايط مدير كل راه و شهرسازی خود را از دست داد

همچنین فرامند هاشمی زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ، اظهار کرد: سالانه نزديك به ٥٠ ميليون تن بار در خوزستان جابجا می‌شود كه در سطح ملی هستند و این مساله بیانگر آن است که استان خوزستان نقشی ملی دارد.

وی با بیان این‌که اربعين يك مسئله ملی است، افزود: تمام بار استقبال، پذيرايی، نگهداری و راهداری كه برای يك زائر اربعين اتفاق می‌افتد، بر عهده استان خوزستان است و این مسایل می‌طلبد نگاه موجود به بحث راه‌های استان اصلاح شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان در زمينه راه علی‌رغم وجود بودجه سالانه، در مقايسه با سایر استان‌ها بسيار عقب است.

هاشمی زاده در خصوص تغییر مدیریت راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: پورسلان، مدیر کل جدید، از بدنه راه است و به همان صورتی كه رحمانی، مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان راه را طی كرد، امیدواریم با جوانی و طراوت و شناخت بسيار خوبی که "پورسلان" از همكاران خود در همه زمينه‌ها دارد، شاهد جهش دوباره‌ای را در راه و شهرسازی استان خوزستان باشيم.

وی ادامه داد: تنوع كار در حوزه راه و شهرسازی به دليل وجود مقوله‌های بسيار متفاوت شهرسازی و راه و راهداری زياد است و كار کردن در اين حوزه را بسيار زمانبر و پيچيده کرده است اما اميدواريم با تدبير نمايندگان استان و رهنمودهای دولت تحول در اين حوزه را شاهد باشيم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این‌که در راه و شهرسازی، همواره نگاه غالب به راهداری بوده و در حق شهرسازی و مسكن گاهی ظلم شده است، اظهار کرد: بايد در برنامه‌ريزی های آینده به اين موضوعات توجه ویژه شود.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: استان در بدترين شرايط مدير كل راه و شهرسازی خود را از دست داد. این کار در واقع به دست خود آقای رحمانی اتفاق افتاد و تلاش‌های ما برای ابقای وی بی نتيجه ماند.

وی عنوان کرد: استعفا و بازنشستگی مديركل راه و شهرسازی باعث شد اين پست سه ماه خالی بماند؛ هرچند مجموعه راه و شهرسازی اين خلاء سه ماهه را با تلاش فوق العاده‌ای پر كردند و علی‌رغم اين زمان طولانی، نگذاشتند تا خللی بر اين مجموعه وارد شود.

جوسازی در خصوص برخی گزینه های راه و شهرسازی خوزستان

جوسازی در خصوص برخی گزینه های راه و شهرسازی خوزستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار