موسسه ای خیریه در فعالیتی جهادی و خیرخواهانه ، اقدام به توزیع کیف و لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم بخش شهیون دزفول کرد.
کد خبر: ۵۲۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 11 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول گفت:موسسه خیریه منتظران خورشید که پیش از این نیز فعالیت های جهادی در مناطق محروم دزفول داشته است در اقدام اخیر 400 بسته کیف و لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند مناطق احمد فداله ، دره کاید ، دورک و دیگر روستاهای منطقه اهدا کرد.

محمدرحیم کریمی به مشکلات آموزشی مناطق محروم دزفول اشاره کرد و گفت:با توجه به صعب العبور بودن مناطق محروم احمدفداله و دره کاید معلمان شاغل در این مناطق با مشکل تردد مواجه اند به طوری که 40 نفر از معلمان به دلیل مشکل تردد ناچار به اطراق در منطقه شده اند و برخی معلمان استان لرستان نیز به آنها اضافه شده اند.

وی افزود:سه دبستان امام رضا(ع)، امام موسی کاظم(ع) و دبستان امام جعفر صادق (ع) در دهستان احمدفداله در سیل پارسال دچار خسارت شدند و بخش هایی از دیوار آنها فروریخته که نیاز به مرمت و بازسازی دارند .

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه دمای مناطق کوهستانی دزفول حدود 17درجه از دمای شهر سردتر است و بعلت اینکه فقط از سوخت های فسیلی در این مناطق استفاده می شود لذا برودت هوا در فصل پاییز و زمستان مشکلاتی برای دانش آموزان ایجاد می کند.

کریمی همچنین نبود وسایل بهداشتی و آموزشی را از دیگر مشکلات مدارس این منطقه محروم برشمرد و گفت:سامانه برق مدارس مناطق محروم دزفول نیازمند ساماندهی است.

وی جمعیت دانش آموزی منطقه سردشت دزفول در 2 بخش شهیون و سردشت این شهرستان را 6 هزار و 600 دانش آموز و تعداد واحدهای آموزشی این منطقه را 140 آموزشگاه عنوان کرد و افزود:نیمی از این دانش آموزان به ویژه ساکنان مناطق دره کاید و احمدفداله از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار بدی بسر می برند و خانواده آنها توان تامین مایحتاج تحصیلی فرزندان خود را ندارند.

دهستان های احمدفداله و دره کاید در مناطق دور افتاده و کوهستانی شمال دزفول و در فاصله 120 کیلومتری شهر دزفول از جاده مناسب برخوردار نیستند.

بخش شهیون با دو هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت و 372 واحد تقسیمات کشوری و پنج دهستان در شمال دزفول واقع است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار