نسبت به سال گذشته؛
وزیر کشور گفت: نسبت به سال گذشته؛ اعزام زائران اربعین حسینی 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۲۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 11 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان،  عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به رغم افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی زائران اربعینی حسینی نسبت به سال قبل، نه هنگام اعزام زائران و نه هنگام برگشتن آنها با مشکل خاصی مواجه نشدیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که سال قبل داشتیم، بحث خروج زائران بدون ویزا بود که آنها قصد داشتند بدون مدارک به کشور عراق سفر کنند ولی امسال این موضوع اصلا اتفاق نیفتاد و نیروهای فراوانی در این خصوص زحمت کشیدند تا مدارک به سرعت در اختیار زائران برای سفر قانونی به عراق قرار گیرد. صدور ویزای انفرادی هم از کارهای خوبی بود که امسال صورت گرفت.

رحمانی فضلی بیان کرد: این عملیات انتقال و اعزام زائران، تجربه گرانسنگ و با ارزشی برای ما بود و امیدواریم در سال های آینده بازهم شاهد کاهش مشکلات اعزام زائران باشیم. سال آینده قصد داریم به استفاده از تجربیات امسال و سال های قبل، برنامه ریزی بهتری داشته باشیم به خصوص اینکه برای سال های آینده مشکل گرمای هوا را نیز خواهیم داشت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه لازم می دانم از استانداران ایلام و خوزستان تشکر ویژه بکنم، تصریح کرد: در مراسم اربعین امسال نسبت به سال قبل ۶۷ درصد تلفات ما کاهش یافت به همین دلیل لازم است از کلیه نیروهای انتظامی در این زمینه تقدیر و تشکر کرد. ۶۰ درصد زخمی ها و ۵۰ درصد تصادفات نیز امسال نسبت به سال قبل کاهش یافت.

رحمانی فضلی عنوان کرد: لازم می دانم از مردم خوب دو استان ایلام و خوزستان که میزبان‌های اصلی این مراسم در مرزهای کشور بودند، تشکر کنم. دولت هم تلاش کرد زمینه‌ها و بستر کار را آماده کند تا اعزام بی خطری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال قبل هنگام بازگشت زائران با مشکلات عدیده ای مواجه می شدیم، بیان کرد: امسال واقعا مشکلی در این زمینه برای مردم به وجود نیامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار