اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار می کند؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از برگزاری نخستین کارگاه خبرنویسی محیط زیست ویژه محیط بانان و کارشناسان محیط زیست چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه ۹۶ در اهواز خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 12 November 2017
به گزارش مهر _ منطقه خوزستان، احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به ضرورت آشنایی محیط بانان و کارشناسان محیط زیست با خبرنویسی حرفه ای و تعامل بهتر با رسانه ها گفت: این اداره کل در نظر دارد با هدف تقویت توان کارشناسان برای انعکاس برنامه ها و فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف محیط زیست شش کارگاه در طول سال برگزار کند.

لاهیجان زاده در مورد دیگر اهداف این دوره ها افزود: انتقال دانش زیست محیطی کارشناسان به شهروندان از طریق خبرنگاران و رسانه ها به منظور حفاظت از محیط زیست و آموزش فرهنگ زیست محیطی ضروری است و آموزش خبرنویسی حرفه ای با توجه به گسترش حضور شهروندان در شبکه های اجتماعی می تواند در این مسیر گره گشا باشد.

وی، سرعت بخشیدن به چرخه اطلاع رسانی به صورت تخصصی را برای کارشناسان محیط زیست مهم دانست و اظهار کرد: هر چند موضوعات محیط زیست رویکردی فرایندی دارند اما گاهی رویدادهای آنی رخ می دهد و لازم است که در صورت بروز هر اتفاقی، کارشناسان اداره کل، سریعا  شهروندان و مسئولان را در جریان بگذارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان چگونگی برگزاری این کارگاه ها را تشریح کرد و افزود: این کارگاه ها در فاز اول برای حدود ۴۰ نفر از محیط بانان و کارشناسان در اهواز برگزار خواهد شد و در مرحله دوم به صورت منطقه ای به طور عملی تر و تخصصی تر اجرا می شوند. به طور مثال، در یک منطقه محیط زیست طبیعی برای ما مهم است و حفاظت و برخورد با شکارچیان غیرقانونی مدنظر است. در منطقه ای دیگر، عمده فعالیت ها مربوط به آلودگی محیط زیست و حوزه پایش آلاینده های زیست محیطی، ریزگردها و آلودگی های نفتی و پیشگیری از بروز حوادث آلوده کننده است.

لاهیجان زاده افزود: اطلاع رسانی در حوزه مناطق چهارگانه شامل «دریا، سواحل و خوریات»، «دشت»، «جنگل و کوهستان»، و «تالاب ها» نیز ضروری است، بنابراین با توجه به هر موضوع در مناطق استان کارگاه هایی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کارگاه مقدماتی خبرنویسی محیط زیست در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل محیط زیست خوزستان واقع در بلوار گلستان اهواز با تدریس زینب شریفی دارای دکترای تخصصی ارتباطات و روزنامه نگاری محیط زیست چهارشنبه، بیست و چهارم آبان ماه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار