رییس جهاد کشاورزی خوزستان خواستار شد؛
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با مجرم خواندن کسانی که کاه و کلش باقی مانده در زمین کشاورزی راآتش می زنند اظهار کرد: با آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول، مواد آلی خاک و میکرو ارگانیسم های بهبود دهنده رشد گیاه از بین می روند از این رو با این افراد متخلف باید برخورد قضایی جدی شود.
کد خبر: ۵۲۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 12 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، کیخسرو چنگلوائی با تاکید بر اینکه مقامات قضایی باید با این افراد برخورد کنند افزود: در چند سال گذشته نهضت آموزش کشاورزان برای کاهش آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی به راه افتاده است. 

وی با بیان اینکه آمار دقیقی درخصوص میزان آتش زدن پس مزارع خوزستان وجود ندارد، افزود: در سال زارعی جاری 50 هزار هکتار زمین های کشاورزی خوزستان به زیر کشت ذرت رفته که پس از برداشت محصول، بدون آتش سوزی بقایای گیاه، کشت گندم صورت می گیرد. 

چنگلوائی ادامه داد: از سال 95 تاکنون در بیش از 460 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان طرح کشاورزی حفاظتی اجرا شده که یکی از بحث های مهم این طرح مدیریت بقایای گیاهی است.

وی خاطر نشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که حداقل 30درصد بقایای گیاهی به دلیل فوایدی که برای خاک دارد در زمین باقی بماند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان معتقد است دلیل بیش از 70 درصد آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها ، مراتع و منابع طبیعی در خوزستان عمدی است که در پی بروز اختلاف بین افراد یا بی احتیاطی کشاورزان رخ می دهد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار