شهردار اهواز سواحل کارون را بزرگترین تفرجگاه مردم در اهواز دانست بر بازسازی و توسعه سواحل این رودخانه در حریم اهواز تاکید کرد.
کد خبر: ۵۲۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 13 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، در این جلسه منصور کتانباف سواحل کارون را بزرگترین تفرجگاه مردم در اهواز دانست و گفت: علاوه بر بازسازی 24 کیلومتر سواحل موجود که باید تا بهمن ماه امسال به اتمام برسد، باید ساحل سازی را به میزان 10 کیلومتر به سمت ویس و زرگان و از سوی دیگر به سمت کوت عبدالله گسترش دهیم. ضمن اینکه در هر طرف باید 10 کیلومتر دیواره های ساحلی را احداث کنیم.

وی افزود: وجود رودخانه کارون برای اهواز فرصت خوبی است که باید از آن بهره ببرند. همه ی امکانات پارکهای ساحلی از قبیل نمازخانه ها، روشنایی ها، سرویس های بهداشتی، تجهیزات بازی و تندرستی و غیره باید آماده ی استفاده ی شهروندان باشد و اصل نگهداری باید جدی گرفته شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات مجموعه ی خدمات شهری اظهار داشت: به همت این مجموعه، در 50 روز گذشته چهره ی شهر بویژه معابر اصلی تغییر کرده اما تا وضعیت ایده آل فاصله ی زیادی داریم.
وی بر پیگیری در خواستهای مردم از مناطق مختلف شهر که از طریق پیام سامانه 137 یا فضای مجازی به صورت ویدیو و عکس مشکلاتشان را مطرح می کنند تاکید کرد و گفت: این موارد باید در کمترین زمان ممکن رسیدگی شوند و مطمئن هستم با مجموعه ی خادم و پاکدست شهرداری اهواز قادر به انجام این مهم خواهیم بود.

شهردار اهواز همچنین دستور داد: در هنگام بارندگی همه ی عوامل و نیروهای نواحی و خدمات شهری در محل های خود حاضر باشند و تا حد توان برای مقابله با آبگرفتکی احتمالی با همکاری شرکت آبفا و سایر ارگانهای خدمات رسان به یاری مردم بشتابند. 

وی از مدیران شهرداری خواست موضوع شهردار شب جدی گرفته شود و همکاری لازم با وی برای مقابله با مشکلات احتمالی صورت گیرد.

کتانباف در پایان با استناد به سخنان اخیر وزیر کشور و خطاب به مدیران نواحی گفت: وزیر کشور در جلسه ی اخیر تاکید کرد "وظیفه ما رعایت قانون است و شهردار نیز باید حریت و شجاعت داشته باشد" که این سخن وی خطاب به بنده و همه ی شما مدیران نواحی است که به تعبیری مدیر ناحیه هستید.

وی خطاب به مدیران نواحی گفت: از امروز اختیارات شما به تناسب مسئولیت سنگینی که به عهده دارید افزایش می یابد و همه معاونین شهردار، مدیران مناطق و زیرمجموعه های آنان با شما همکاری خواهند کرد. امیدوارم وضعیت کلانشهر اهواز روزبروز بهتر شود تا هر کسی وارد شهر می شود تغییرات مثبت را احساس کند.

شهردار اهواز در پایان از خدمات پرسنل و مجموعه شهرداری اهواز در ایام اربعین حسینی در مرز چذابه تقدیر و تشکر کرد.  

در ادامه این جلسه  فتح اله حاجتی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیز در سخنانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی از تلاشهای پرسنل جهادگر شهرداری در این ایام تقدیر کرد و گفت: اگر قبلا در سنگر درمان و سلامت خادم مردم بوده ام، هم اکنون به لطف خداوند و رای مردم توفیق خدمتگذاری را در سنگر شهرداری  به دست آورده ام و خدا را از این بایت سپاسگزارم.

وی افزود: بنده وامدار و بدهکار هیچ جریانی نبوده و نیستم و تنها در پیشگاه خداوند و مردم شریف اهواز خود را بدهکار و مدیون می دانم، لذا بر سر منافع مردم با هیچ کس و هیج چیزی معامله نخواهم کرد.

حاجتی بر لزوم توسعه ی کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: اهواز ویترین استان خوزستان است. اگر اهواز توسعه یابد، بقیه ی شهرها به تبعیت از آن توسعه خواهند یافت. پس باید از این فرصت گرانبهایی که خداوند جهت خدمت به خلق به ما عطا فرموده نهایت بهره را ببریم و فارغ از قوم گرایی، بخشی نگری و جناح بندی با حفظ کلیه ی اختلاف نظرها با هم افزایی و وحدت در راستای پیشرفت اهواز بکوشیم. سرنوشت همه ی ما بهم متصل است، همه ی ما در یک کشتی نشسته ایم و خطای هر کدام از ما باعث تخریب کل مجموعه می شود.

عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه به روند انتخاب شهردار اهواز نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای ورود به شورا جهت انتخاب شهردار با مدیران تراز اول وارد مذاکره شدیم و در نهایت از  مهندس کتانباف خواهش کردیم که به اهواز بازگردد و وی هم علیرغم موقعیت خوبی که در تهران داشت برای خدمت به مردم شریف اهواز آمد و این مسئولیت خطیر را به عهده گرفت.

وی با تاکید بر اتحاد اعضای شورای اسلامی شهر در دوره ی پنجم جهت خدمت به مردم، افزود: به جای مقصر دانستن گذشتگان باید با هم افزایی و اتحاد با هم برای اهواز کار کنیم و بدانیم که این شهر جز با تلاش خودمان آباد نخواهد شد. باید همدیگر را نقد کنیم و خطاهای همدیگر را اصلاح کنیم تا بتوانیم  امور را به نحو احسن جلو ببریم.

حاجتی با تقدیر از زحمات مجموعه ی شهرداری اهواز گفت: به جز شهرداری همه ی ارگانها دارای حداقل امکانات رفاهی هستند و برای رفع این نقیصه تلاشهایی در شورای شهر در حال انجام است و بنده به سهم خود پیگیر برقراری تمهیدات مناسبی در حوزه های درمانی، بهداشت و سلامت برای پرسنل شهرداری هستم، واقعاَ این حداقل کاری است که می توان برای این نیروهای پاکدست و زحمتکش که برخی از آنها بویژه در حوزه ی خدمات شهری تا پاسی از شب به دور از خانواده مشغول خدمت به مردم هستند،  انجام داد.

وی در پایان گفت: ظرف مدت 50 روز اخیر تحول خوبی در حوزه های مختلف اعم از خدمات شهری و عمرانی صورت گرفته که امیدوارم این روند مثبت روز به روز تداوم و گسترش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار