تعطیلی مرکز انتقال خون شهرستان بندر ماهشهر سبب سردرگمی شهروندان برای اهدای خون به زلزله‌زدگان غرب کشور شده است.
کد خبر: ۵۲۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 14 November 2017
به گزارش فارس _ منطقه خوزستان، سال‌هاست مرکز انتقال خون این شهرستان به دلیل نبود پزشک تعطیل شده است. همین موضوع موجب شده شهروندان علاوه بر شرایط عادی در بحران‌هایی همچون زلزله اخیر غرب کشور برای اهدای خون دچار سردرگمی شوند.

یک جوان ماهشهری در این ارتباط گفت: پس از وقوع زلزله در کرمانشاه من و تعدادی از دوستانم قصد اهدای خون به آسیب‌دیدگان این حادثه را داشتیم اما پس از پرس و جو متوجه شدیم مرکز انتقال خون شهرستان بندر ماهشهر سال‌هاست تعطیل شده است.

دانیال اهدایی ادامه داد: به همین دلیل با صرف وقت بیشتر و هرینه گزاف مجبور به مراجعه به مرکز استان هستیم. ای کاش مسؤولان شهرستان و استان فکری به حال این وضعیت کرده تا در صورت بروز حوادث این چنینی مردم دچار سردرگمی نشوند.

علیرضا منعم دیگر شهروند ماهشهری است که با انتقاد از این وضعیت، اظهار کرد: پس از فراخوان اعلام شده در مورد اهدای خون به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه من و خانواده‌ام تصمیم داشتیم به مرکز انتقال خون مراجعه و نسبت به اهدای خون خود اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: پس از مراجعه به ساختمان انتقال خون واقع در جنب فرمانداری بندر ماهشهر اعلام کردند که این مرکز سال‌هاست غیر فعال و تعطیل شده است. این وضعیت برای شهرستان ثروتمندی همچون بندر ماهشهر واقعاً تأسف بار است.

یک شهروند دیگر ماهشهری نیز در ارتباط گفت: شهروندان ماهشهری به نوع‌دوستی شهره‌اند و در تمام عرصه‌ها که نیاز به کمک آنها بوده هیچ کوتاهی نکرده‌اند. در حادثه زلزله کرمانشاه نیز که نیاز به اهدای گروه‌های خونی است شهروندان زیادی را می‌شناسم که تصمیم داشتند نسبت به این مهم اقدام کنند.

احسان صالحی خاطرنشان کرد: اما نبود مرکز انتقال خون در شهرستان بندر ماهشهر شهروندان را دچار سردرگمی کرده و مانعی برای مشارکت مردم در این امر خیر شده است. مسؤولان باید هرچه زودتر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

بر اساس این گزارش، تعطیلی مرکز انتقال خون شهرستان بندر ماهشهر در حالی است که سال 1391 مبلغ 6 میلیارد ریال برای احداث ساختمان جدید این مرکز اختصاص داده شده بود. این مرکز با وجود تجهیزات کامل اما به دلیل نبود پزشک غیر فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار