استاندار خوزستان گفت: با توجه به مشکلاتی که زهاب‌های نیشکر برای برخی زمین‌های استان بوجود آورده در جریان رای اعتماد و سفر اخیر وزیر نیرو به خوزستان این مشکلات را به اطلاع دکتر اردکانیان رساندیم تا تمهیدی در این زمینه اندیشیده شود.
کد خبر: ۵۲۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 15 November 2017
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی روز گذشته در حاشیه نشست با هیات هلندی در اهواز اظهار کرد: زهاب‌های نیشکر 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان را دچار مشکل کرده است که اگر این مساله تداوم یابد اراضی به طور کامل از بین خواهد رفت. 
  
وی افزود:  با توجه به مشکلاتی که زهاب‌های نیشکر برای برخی زمین‌های استان بوجود آورده در جریان رای اعتماد و سفر اخیر وزیر نیرو به خوزستان این مشکلات را به اطلاع دکتر اردکانیان رساندیم تا تمهیدی در این زمینه اندیشیده شود. 
  
شریعتی با اشاره به این‌که رسیدگی به این مشکل برای ما خیلی حائز اهمیت است، بیان کرد: از وزیر نیرو خواستیم تا در مجموعه وزارت نیرو نسبت به مشکل اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود. البته در این راستا با وزیر کشور صحبت کردم و ایشان در هیات دولت مطرح نموده‌اند که مقرر شد از محل اعتبارات بحران اقداماتی صورت بگیرد. 
  
شریعتی تصریح کرد: وزیر نیرو از ابتدا قول همکاری داد که با اکیپ‌های بین المللی در این زمینه رایزنی شود. سفر هیات هلندی به خوزستان نیز جهت حل مشکل زهاب‌های نیشکر و شوری زمین‌ها انجام شده است. 
  
وی خاطرنشان کرد: در نشست با موسسه هلندی مقرر شد بررسی‌های بیشتری شود و راهکاری در این زمینه ارائه و در قالب تفاهم نامه همکاری با وزارت نیرو کار انجام شود. 
  
استاندارخوزستان گفت: مقرر شد دانشگاه شهید چمران و دانشگاه‌های متولی به عنوان هماهنگ کننده وارد کار شوند و با یک کنسرسیوم علمی بین موسسه هلندی و دانشگاه‌های ما و یک کنسرسیوم اجرایی با مسئولیت استانداری در استان و وزارت نیرو در کشور کار انجام شود. 
  
شریعتی یادآورشد: در استان بر این مساله تاکید فراوانی می‌شود که فکری برای مشکل شوری زمین‌ها بشود در غیر این صورت میزان شوری آب‌ها به دو برابر خواهد رسید و زمین‌های بیشتری را از بین خواهد برد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار