مدیر مرز تجاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اتمام بازگشت زائران اربعین حسینی با هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق ، مرز تجاری شلمچه از روز چهارشنبه بازگشایی شد.
کد خبر: ۵۲۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 15 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، سید احمد اوالی اظهار کرد: بازرگانان ایرانی و عراقی برای مبادله تجاری از امروز می‌توانند فعالیت‌ بازرگانی خود را از طریق مرز زمینی شلمچه از سر بگیرند.

وی افزود:برخی از تاجران ایرانی بدون هماهنگی و اطلاع از وضعیت مرز شلمچه، کالاهای تجاری خود را به پایانه منتقل کردند در حالی که تاجران و بازرگانان عراقی برای خرید این کالاها به مرز شلمچه نیامده بودند.

اوالی گفت: حاضر نبودن بازرگانان عراقی در مرز شلمچه، باعث ترافیک وسایل نقلیه حامل کالاهای تجاری صادراتی در این مرز شده بود.

به گزارش ایرنا به دلیل باز نشدن مرز تجاری شلمچه برای صادرات کالا در روز سه شنبه، صف خودروهای سنگین حامل انواع بار به طول 6 کیلومتر تشکیل شد.

مرز تجاری شلمچه هشتم آبان همزمان با اوج گیری حرکت زائران اربعین حسینی، به درخواست کشور عراق بسته شد.

پیش از اربعین حسینی روزانه به طور متوسط 600 دستگاه کامیون حامل محصولاتی همچون تره بار، مواد غذایی و لبنی از مرز شلمچه در 16 کیلومتری خرمشهر، به عراق صادر می شد که ظرفیت صادرات روزانه تا یک هزار کامیون نیز از این مرز وجود دارد. 

در اربعین پارسال حدود 650هزار زائر ایرانی و خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار