معاون شهردار اهواز گفت: وقوع زمین‌لرزه شدید در غرب کشور در حادثه شب گذشته، ریزش کوه در بلوار نواب، اثرگذار بود.
کد خبر: ۵۲۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 15 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، علیرضا عالیپور، اظهار کرد: با اشاره به حادثه ریزش کوه روی سه منزل مسکونی در بلوار نواب اهواز در شب گذشته(23 آبان ماه) اظهار کرد: شب گذشته بلافاصله پس از وقوع این حادثه در محل حضور یافتیم. خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت و لطف ویژه خدا بود که باعث شد در این حادثه تلفات جانی نداشته باشیم. 
  
وی ادامه داد: وقوع زمین‌لرزه شدید در غرب کشور در حادثه شب گذشته، ریزش کوه در بلوار نواب، اثرگذار بود. منازل این محدوده مشرف به تپه‌های کارون احداث شده‌اند که جنس این تپه‌ها از رس و آهک است و زمین‌لرزه اخیر قطعا موجب ایجاد گسستگی‌هایی در این تپه‌ها شده است. 
  
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: سه منزل مسکونی حادثه دیده در حادثه ریزش کوه در شب گذشته، جزو 84 منازل پرخطری که جابجایی آنها بر اساس مصوبه اخیرستاد بحران در اولویت قرار گرفته است، نیستند اما جزو حدود 800 منزل یا واحد مسکونی پرخطر منطقه 7 شهرداری اهواز هستند. 
  
عالیپور بیان کرد: در واقع ما در خصوص منازل مشرف به تپه‌های کارون در منطقه 7 از جمله منازل انتهای خیابان حصیرآباد، بخشی از کوی رمضان و منبع آب با یک فاجعه انسانی مواجه هستیم و این محلات یک قتلگاه انسانی بالقوه هستند و هر لحظه می‌توانند حادثه‌آفرین باشند. 
  
وی در خصوص آخرین وضعیت تخریب منازل پرخطر منطقه 7 اهواز گفت: شهرداری به هیچوجه نمی‌تواند برای تخریب منازل، اقدام به تخلیه سکنه آن کند. در ابتدا باید تخلیه منازل توسط نهادهای انتظامی و نظامی انجام شود تا شهرداری بتواند اقدام به تخریب این منازل و تغییر کاربری آنها به فضای سبز کند. 
  
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: حدود یک ماه پیش برخی از منازل پرخطر منطقه 7 که ساکنان آن منتقل و در محل جدیدی اسکان داده شده بودند، توسط شهرداری تخریب شدند. اکنون نیز خواستار این هستیم که هر کدام از دستگاه‌ها به مسئولیت خود عمل کند. بعد از تخلیه این منازل پرخطر و اسکان ساکنان آن قطعا شهرداری نسبت به وظیفه خود یعنی تخریب این منازل اقدام می‌کند. 
  
عالیپور عنوان کرد: سه منزل آسیب‌دیده در حادثه شب گذشته جزو 70 واحد مسکونی در معرض آسیب جدی هستند که در مصوبات ستاد بحران، اولویت این واحدها در اولویت قرار گرفته‌اند. با توجه به شرایط خاص منطقه، خطر جدی است و هر لحظه امکان تکرار حادثه شب گذشته وجود دارد. 
  
وی ادامه داد: به مسئولان این خطر جدی را هشدار می‌دهیم که ما در منازل احداث شده در تپه‌های کارون با فاجعه‌ای مواجه هستیم که هر لحظه ممکن است جان شهروندان ما را در خطر قرار دهد. علاوه بر این اوایل ماه آینده، بارش قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت که ممکن است این بارندگی در آهک و رس این تپه‌ها نفوذ و روند ریزش کوه را تسریع کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار