استاندار خوزستان گفت: در بحث انتصاب سیدامیر حمزه موسوی به عنوان فرماندار ماهشهر یک سری مقررات و سلیقه‌های اداری وجود دارد که در حال پیگیری است.
کد خبر: ۵۲۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 15 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به بحث انتصاب سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر و حاشیه‌های به وجود آمده در این رابطه اظهارداشت: فرماندار کنونی تا زمان تعیین فرماندار جدید مسؤول و متولی کار است. در بحث انتصاب سیدامیر حمزه موسوی نیز یک سری مقررات و سلیقه‌های اداری وجود دارد که در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ مقررات اداری اجازه داده شود این حکم ساری و جاری خواهد شد، اگر مقررات اداری اجازه ندهد و یا وزیر کشور در این رابطه ملاحظاتی داشته باشد تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین با بیان اینکه شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر اقدام به انتخاب یک شهردار کرد که در میانه کار سکته‌ای در روند تأیید وی رخ داد و با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل برطرف شد، عنوان کرد: اما شورا از انتخاب خود عدول کرد و منصرف شد، در غیر این صورت هم‌اکنون حکم این گزینه صادر و وی مشغول به کار شده بود. شورای شهر بندر ماهشهر نفر دیگری را معرفی کرده و روند تأیید شهردار پیشنهادی در حال طی شدن است.

بر اساس این گزارش، ابتدای آبان‌ماه جاری استاندار خوزستان در حکمی «سید امیرحمزه موسوی» را به عنوان سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر منصوب کرد. اما با اجرای قانون منع به کارگیری نیروهای بازنشسته وضعیت انتصاب وی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و تاکنون مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان برگزار نشده است.

این انتصاب در حالی صورت گرفت که «منصور قمر» در طول تصدی مسؤولیت خود به عنوان فرماندار بندر ماهشهر کارنامه نسبتاً موفقی از خود به جای گذاشت و منشأ تحولات بسیار خوبی در این شهرستان شد.

روند انتخاب شهردار بندر ماهشهر نیز داستان دراز دیگری دارد. در ابتدا پس از کش و قوس‌های فراوان و از میان گزینه‌های متعدد «آرش دُر» به عنوان شهردار این شهر معرفی شد که ابتدا به امر صلاحیت وی مورد تأیید استانداری خوزستان قرار نگرفت و بلافاصله پس از ابلاغ موضوع، شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر «مجاهد نظارات» رئیس این شورا را به عنوان شهردار جدید این شهر برگزید.

در حالی که این انتخاب با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد و شهروندان این موضوع را دهن‌کجی به آراء خود می‌دانستند، صلاحیت «آرش دُر» مورد تأیید قرار گرفت و همین موضوع موجب ایجاد حرف و حدیث‌ها و ابهامات فراوانی شد و سرنوشت گزینه نهایی شهرداری بندر ماهشهر را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

«آرش دُر» گزینه‌ای بومی است و شهرداری شوشتر را در کارنامه خود دارد. «مجاهد نظارات» نیز از گزینه‌های بومی بوده که عضویت و ریاست شورای چهارم و پنجم را یدک می‌کشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار