استاندار خوزستان گفت: الزامات زیست محیطی در طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باید رعایت شود.
کد خبر: ۵۲۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 15 November 2017
 به گزارش فارس _ منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی سه‌شنبه شب در جلسه بررسی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تسلیت به مناسبت حادثه زلزله غرب کشور اظهار کرد: استان خوزستان جزو استان‌های نخست کشور در بحث امدادرسانی به مناطق زلزله زده کشور است. 
 وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یکصد تن کالا به این مناطق ارسال شده و این روند همچنان ادامه دارد، افزود: لازم است در شهرستان بندر ماهشهر نیز با کمک صنایع پتروشیمی کمک‌های لازم جمع‌آوری و به نقاط آسیب‌ دیده ناشی از زلزله ارسال شود.

استاندار خوزستان در ادامه به طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: کشور با مشکل اشتغال، تولید، ارزش افزوده و خام‌فروشی مواجه است و تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بر پرهیز از خام‌فروشی و حل مشکل تولید و اشتغال است.

 شریعتی خاطرنشان کرد: باید منابع خدادادی به بهترین شکل مورد بهره‌گیری قرار گرفته و نباید اجازه دهیم خام‌فروشی صورت بگیرد و مواد خام ما در کشورهای دیگر به محصولات دیگر تبدیل شده و با قیمت چندین برابر مجدداً وارد کشور شود. 

 وی با بیان اینکه مسأله اشتغال تنها یک مسأله اقتصادی صرف نیست، ادامه داد: مشکل اشتغال یک مسأله اجتماعی است که به تدریج در حال تبدیل به مسأله امنیتی است. بنابراین نباید در بحث کمک به حل مشکل اشتغال از هیچ کوششی فروگذار کنیم. 

 استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از راه‌های رفع مشکل اشتغال توسعه صنایع پتروشیمی است که مواد اولیه آن در کشور وجود دارد و می‌توانیم با تکمیل زنجیره تولید محصولات نهایی را تولید و از این طریق نقش مؤثری در اقتصاد کشور ایفا کنیم. 

 شریعتی با بیان اینکه امکان توسعه صنایع پتروشیمی در مناطقی همچون عسلویه وجود ندارد، متذکر شد: این مسأله بهترین فرصت برای خوزستان و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که با توسعه صنایع پتروشیمی گام مؤثری در توسعه اقتصادی منطقه و استان برداشته شود. 

 وی به دغدغه‌های حفاظت محیط زیست در مورد طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: موارد مشابهی نیز در طرح فولاد اکسین خوزستان وجود داشت که با رایزنی و رفع موانع قانونی و نواقص، مشکل برطرف شد. 

 استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم از ما طلب شغل می‌کنند، افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که خواسته‌های به حق مردم محقق شود. اگر فرصت پیش آمده برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی را از دست بدهیم این طرح به نقاط دیگر منتقل خواهد شد و فرصتی که برای رفع معضل اشتغال به وجود آمده را از دست خواهیم داد.

 شریعتی در پایان اضافه کرد: باید ظرفیت‌های خدادادی موجود در منطقه، استان و کشور را حفظ و صیانت و با رعایت اصول زیست محیطی به خوبی از آنها بهره‌گیری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار