معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان از شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتن 23 هزار اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و فعالیت شش هزار آموزشیار سوادآموزی در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 18 November 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، موسی شیخی، اظهار کرد: در خوزستان هشت مرکز یادگیری محلی فعال هستند و خدمات مختلفی از جمله سوادآموزی، مهارت‌آموزی، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش حقوق شهروندی را به سوادآموزان ارائه می‌دهند. با راه‌اندازی چهار مرکز دیگر در سال جاری به دنبال گسترش این مراکز در استان خوزستان هستیم.

وی با بیان اینکه شش هزار آموزش‌دهنده سواد در خوزستان مشغول فعالیت هستند، افزود: 220 ساعت دوره‌های تخصصی تحت عنوان "فن انتقال یاددهی و یادگیری" برای همه آموزش دهنده‌های خوزستانی برگزار شده است. 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح آموزش مهارت‌های هفتگانه ICDL  به سوادآموزان خوزستانی، افزود: در مرحله اول این طرح یک هزار سوادآموز تحت پوشش قرار می‌گیرند تا با مهارت‌های کار با رایانه آشنا شوند. این طرح در حال حاضر به صورت آزمایشی در 10 استان کشور در حال اجرا است.

شیخی گفت: طرح آموزش تخصصی سوادآموزی در دستور کار مجموعه سوادآموزی استان است. تخصصی‌تر کردن محتوای آموزشی مهم‌ترین اولویت آموزشی سازمان سوادآموزی کشور است. در این طرح برای پنج گروه هدف محتوای آموزشی متناسب با ویژگی‌های این گروه‌ها تهیه و تالیف شده است.
 
وی تصریح کرد: 15 جلد کتاب برای پنج گروه سوادآموز تالیف شده است. کتاب‌هایی مثل آموزش ریاضی، آموزش خواندن و نوشتن و آموزش قرآن برای گروه‌هایی همچون بانوان، کشاورزان، کارگران و اصناف، مهاجران افغانستان و مددجویان ندامتگاه‌های استان تالیف شده است و به زودی در بین این گروه‌ها توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار