عضو شورای شهر اهواز به اشاره به پروژه‌های ناتمام ساخت منازل مسکونی برای جابجایی خانوارهای مناطق پرخطر در دولت قبل گفت: قرار نبود که این خانوارها در شهر رامین یا شیرین‌شهر سکونت داده شود.
کد خبر: ۵۲۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 20 November 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، اسکندر لطفعلی‌زاده، با اشاره به وضعیت منازل پرخطر منطقه "منبع آب" اهواز اظهار کرد: در دولت قبل در خصوص جابه‌جایی منازل در بافت‌های فرسوده اهواز کارهای کارشناسی انجام و بیش از 800 منزل پرخطر در منطقه منبع آب مشخص شد. 
  
وی افزود: در آن زمان طی مصوبه‌ای و قرار شد که به هر خانوار ساکن در این منازل حدود چهار میلیون تومان کمک بلاعوض شود. 
  
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: همچنین در این خصوص ساخت حدود 200 واحد مسکونی در منطقه سپیدار شروع شد که متولی آن دولت و کارفرمای پروژه نیز مجموعه مسکن و شهرسازی بوده و اعتبار این پروژه نیز به کارفرما داده شده است. 
  
وی افزود: پس از قرارداد با شرکت ساختمانی و پیشرفت چند درصدی پروژه، این پروژه به کمیته امداد امام خمینی واگذار می‌شود و قرار بود که کمیته امداد این واحدها را به خانوارهای تحت پوشش خود که در منطقه "منبع آب" ساکن هستند، واگذار کند. ولی در نهایت این پروژه نیمه‌کاره ماند. 
  
لطفعلی‌زاده تصریح کرد: همچنین در آن زمان پروژه ساخت حدود 560 واحد مسکونی در منطقه مهدیس اهواز شروع و زیرسازی آن نیز انجام می‌شود و قرارداد این پروژه نیز با شرکت ساختمانی منعقد و سه میلیارد و 400 میلیون تومان به حساب این شرکت واریز می‌شود. قرار بود که این پروژه تکمیل و در اختیار خانوارهای منازل پرخطر منبع آب قرار بگیرد ولی این پروژه نیز نیمه‌کاره رها شده است. 
  
وی با انتقاد از عملکرد دولت قبل در خصوص این پروژه‌ها گفت: وضعیت کنونی شهر و این مناطق مربوط به دولت قبل است و در حال حاضر مدیریت جدید با این مشکلات مواجه شده است. 
  
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه دولت متولی سکونتگاه‌های غیررسمی است، تصریح کرد: وضعیت منازل برخطر منبع آب می‌طلبد که این پروژه‌ها تکمیل شود تا مردم این منطقه در این منازل سکونت کنند و قرار نبود که این خانوارها در شهر رامین یا شیرین‌شهر سکونت داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار