سرپرست امور عشایری استان کرمانشاه از عشایری که مقصدشان مناطق زلزله استان کرمانشاه است، خواست فعلا صبر کنند و کوچ پاییزه خود را تا هفته آینده به تاخیر بیاندازند.
کد خبر: ۵۲۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 22 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسن احمدی ، با بیان اینکه کوچ عشایر استان به دوصورت درون استانی و برون استانی صورت می‌گیرد، گفت: عشایر استان در مناطق قشلاقی درون استان و یا استانهای ایلام و خوزستان مستقر می‌شوند.

احمدی با اشاره به صادر نشدن کارت تردد کوچ عشایر به مناطق گرمسیر استان به دلیل مشکلات ناشی از زلزله، اظهار کرد: عشایر استان کرمانشاه که مقصدشان مناطق گرمسیری شهرستان‌های سرپلذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و دالاهو است، فعلا صبر کنند و تا زمان مهیا شدن شرایط کوچ خود را به تعویق انداخته و با علوفه دستی دام های خود را تعلیف کنند.

احمدی با بیان اینکه بین چهار تا پنج هزار خانوار از جمعیت کوچ روی استان در مناطق قشلاقی استان - که در مناطق زلزله زده قرار دارد- مستقر می شوند، اظهار کرد: هنوز شرایط این مناطق برای کوچ عشایر آماده نیست.

 سرپرست امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به آغاز کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه به مناطق گرمسیری استان‌های دیگر، اظهار کرد: آن دسته  از عشایر استان که  با شروع فصل سرما به مناطق گرمسیری مهران و دهلران در استان ایلام و یا فکه در استان خوزستان کوچ می کنند، کوچ خود را انجام داده و در مناطق گرمسیر مستقر شده‌اند.

وی اضافه کرد: هرساله همزمان با فرارسیدن فصل سرما، 14 هزار خانوار عشایری استان کرمانشاه  با جمعیتی حدود 80 هزار نفر به همراه یک میلیون و500هزار راس دام، کوچ پائیزه خود را به مناطق گرمسیری استان‌های کرمانشاه، ایلام  وخوزستان آغاز می‌کنند.
 






منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار