رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید خبرداد:
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد: با نصب و اثبات دکل 94 فتح، دومین دستگاه حفاری ناوگان این شرکت برای حفر چاه های امدادی در موقعیت چاه 147 رگ سفید – 2 در مدار عملیات قرار گرفت تا کنترل فوران و آتش سوزی چاه در نزدیکترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
کد خبر: ۵۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 24 November 2017
 سپهر سپهری امروز جمعه (سوم آذرماه) هنگام آغاز به کار دستگاه 94 فتح در منطقه عملیاتی رگ سفید -۲ ، اظهار کرد: این دستگاه حفاری، حفر یک حلقه چاه جهت دار به متراژ حدود دو هزار و 500 متر را برعهده دارد.

وی با اشاره به در مدار قرار گرفتن دستگاه حفاری 93 فتح در سه شنبه شب گذشته، افزوود: براساس برنامه ریزی انجام شده با کاربست این دکل ها دو چاه امدادی به صورت همزمان برای کشتن چاه از عمق (BOTTOM KILL) حفر خواهد شد. 

رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2 با بیان اینکه از نخستین روزهای بروز این حادثه کار پاکسازی و خارج کردن تجهیزات و ادوات مربوط به دکل حفاری 95 فتح از محوطه چاه با همت و پشتکار مهارگران آغاز و تاکنون ادامه دارد، تصریح کرد: با دسترسی به دهانه چاه، روش بستن آن از سطح موسوم به (TOP KILL) نیز اجرا خواهد شد. 

سپهری با اشاره به تلاش های به عمل آمده از سوی متخصصان، کارشناسان و تیم های عملیاتی، تخصصی، مهندسی، فنی و پشتیبانی این شرکت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عنوان کرد: در نتیجه این تعامل، همکاری مستمر و خردجمعی، عملیات سنگین مهار و ایمن سازی چاه 147 براساس برنامه در حال انجام است. 

وی ادامه داد: بر اساس محاسبات کارشناسی زمان بسیج امکانات فنی، تخصصی و لجستیکی، ایجاد زیرساخت های نظیر راه های دسترسی به محوطه چاه، ساخت استخرهای ذخیره آب، نصب و راه اندازی سیستم خنک سازی محوطه چاه و سایر مقدمات اجرایی به صورت ضربتی انجام تا کنترل فوران و آتش سوزی چاه در نزدیکترین زمان ممکن به نتیجه برسد. 

سپهری گفت: سپهری در خصوص ایجاد دو لوکیشن A  و C برای نصب و برپایی دستگاه های حفاری و سرعت عمل گروه های عملیاتی، جابجایی دکل ها، فنی و تخصصی از بخش های مختلف شرکت در قرار دادن دستگاه حفاری روی لوکیشن ها اظهار کرد: زمان انجام این اقدامات در قیاس با عرف معمول کار حدود 50 درصد کاهش نشان می دهد که بیانگر پشتکار کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران در جهت شتاب بخشیدن به عملیات مهار چاه می باشد. 

وی بیان کرد: رعایت اصول و مقررات ایمنی و نکات مورد اهتمام HSE به طور جد در عملیات مهار فوران چاه 147 رگ سفید اعمال می گردد زیرا هدف انجام کار در کوتاهترین زمان ممکن با حفظ سلامت کامل افراد است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: عملیات کنترل و مهار فوران چاه های نفت و گاز یکی از پیچیده ترین عملیات تخصصی صنعت نفت و گاز در جهان می باشد که دانش و تخصص آن به همراه امکانات سخت افزاری در شرکت ملی نفت ایران و بخصوص شرکت ملی حفاری ایران وجود دارد و متخصصان مربوطه با بکارگیری آخرین روش های روز جهان ، عملیات کنترل و مهار فوران را انجام می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار