معاون آماد و پشتیبانی وزارت دفاع گفت: اقدام دشمن بعثی در حمله به اندیمشک قصابی بود و هرچه عقده داشت به یک باره بر سر مردم اندیمشک خالی کرد.
کد خبر: ۵۲۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 26 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، سردار سید قاسم قریشی شامگاه گذشته در آئین پاسداشت حماسه مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در طولانی ترین بمباران هوایی دشمن بعثی عراق در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اقدام دشمن بعثی در حمله به اندیمشک قصابی بود و هرچه عقده داشت به یک باره بر سر مردم اندیمشک خالی کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرهای دیگری هم با فاصله های زمانی مختلفی بمبباران شدند، بیان کرد: هیچکدام از این شهرها مانند اندیمشک بمب باران آنها طول نکشید.

این مقام مسئول در وزارت دفاع افزود: هواپیماهای دشمن در تمام طول حمله به اندیمشک به صورت ۳۶۰ درجه در بالای شهر در حرکت بوند و شهر را به بمب بستند.

قریشی با بیان اینکه اندیمشک در زمان جنگ به عنوان بارانداز پشتیبانی منطقه جنوب غرب از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، گفت: راه آهن این شهر در دوران دفاع مقدس نیز وظیفه استراتژی خدمات رسانی به جبهه ها را بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: در این حمله هوایی تعداد زیادی از شهدا و مصدومین غیر نظامی بودند که در جنگ نقشی نداشتند اما خون آنها می توانست در نهضت مقدس تاثیرگذار باشد.

معاون آماد و پشتیبانی وزارت دفاع همچنین با اشاره به پنجم آذر به عنوان روز بسیج گفت: پایان عزتمندانه دفاع مقدس با بسیج محقق شد و این امر نیز بازه زمانی کوتاه تر در عراق و سوریه نیز محقق شد.

تشکیل نیروی مشابه بسیج در سایر کشورها

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نتیجه امروز موفقیت در شکست داعش و پیروزی جبهه مقاومت به خاطر ایجاد بسیح مردمی است که در این کشور ها ایجاد شده، گفت: در عراق «حشد شعبی» و در سوریه «جیش الوطنی» توانستند با الگوبرداری از بسیج مردمی ایران، موفقیت های امروز را رقم بزنند.

قریشی بیان کرد: این شکل از بسیج نیز در کشور یمن ایجاد شد و قبل از همه اینها حزب الله لبنان پیشتاز در بسیج مردمی بود و همه اینها در ثمره رشد شجره و طیبه بسیج است.

معاون آماد و پشتیبانی وزارت دفاع با تاکید بر اینکه سرچشمه بسیج از اعتماد و اعتقاد به وعده خداوند می آید، بیان کرد: همانطور که در قرآن عنوان شده است؛ وعده خداوند حق است و این حق نصرت و موفقیت را برای آنهایی در پی خواهد داشت که به این وعده اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه یکی از اثرات مهم فرهنگ بسیجی، به هم زدن معادلات جهانی و حل شدن خیلی از نامعادلات است که جهانیان امروز با پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه شاهد آن هستند، گفت: آمریکایی ها سالانه میلیاردها دلار بودجه نظامی دارند و این در حالی است که جبهه مقاومت در عراق و سوریه با تکیه بر فرهنگ بسیجی و اعتقاد به وعده خداوند داعش را شکست دادند و این کاری بود که از نیروهای آمریکایی و دیگر خارجی ها بر نمی آمد.

قریشی، همچنین حفظ روحیه انقلابی در کشور را امری ضروری دانست و گفت: در این صورت است که می توان به دور از جنجال های سیاسی و دو قطبی کردن جامعه، اهداف نظام تحقق خواهند یافت.
این مقام مسئول در وزارت دفاع، خاطرنشان کرد: حفظ جایگاه و حرمت خون شهدا یکی دیگر از عواملی است ما را در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری دهد و در این زمینه خفظ وحدت امری ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار