در همایش انجمن علمی ارتباطات حوزه صورت گرفت
در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم از چند شخصیت برجسته حوزه در زمینه تبلیغ تجلیل شد.
کد خبر: ۵۳۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 29 November 2017
به گزارش تابناک قم، همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه شامگاه سه شنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

در این همایش آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مقتدایی، آیت الله موسوی جزایری، آیت الله تسخیری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی در ابتدای این همایش گفت: خداوند وظیفه هدایت معنوی را برای علما قرار داده است، علمای شیعه همیشه به این وظیفه خود عمل و آن‌ها با تکلیف مداری در جبهه‌های مختلف فعالیت حضور پیدا کردند، رهبر معظم انقلاب فرمودند که تبلیغات یک علم است و در دانشگاه‌های مختلف جهان بر روی این علم کار می‌شود.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، تاثیرگذاری بر مخاطب را نیازمند شناخت کافی از او دانست و تصریح کرد: امکانات ما با امکانات دشمن قابل مقایسه نیست، اما باید توجه داشته باشیم که مبلغ باید از خودسازی لازم برخوردار باشد تا سخنان او در مخاطب تاثیر پیدا کند.

در ادامه همایش آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری با اشاره به زندگی علامه طباطبایی اظهار کرد: این شخصیت برجسته درس تفسیر قرآن را در حوزه شروع کرد، او زحمت‌های زیادی را برای این درس کشید و علامه طباطبایی با فداکاری در راه خدا توانست که تفسیر المیزان را به نگارش درآورد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و در توصیه‌هایی به طلاب حوزه گفت: باید طلاب بدانند که لازم است با هر کدام از اقشار جامعه براساس نیازهای آن‌ها سخن بگویند، ائمه معصومین(ع) به گونه ای مردم را امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند که در آن‌ها موثر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغین باید به خطاب‌های قرآن توجه داشته باشند و بی توجهی به این مساله موجب کاهش تاثیرگذاری سخنان مبلغین در مردم می‌شود.

در بخش پایانی این مراسم از آیت‌الله میرمحمدی، آیت‌الله موسوی جزایری، آیت‌الله تسخیری، آیت‌الله حائری شیرازی و حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده به دلیل خدماتشان در زمینه تبلیغ با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار