معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در روستاها پرداخت تسهیلات تا سقف 2 میلیارد تومان با بهره 6 درصد برای طرح‌های اشتغالزا صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 29 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:علی اصحابی بعدازظهرامروز در جلسه طرح ملی روستای بدون بیکار  که با هدف بررسی و ظرفیت‌سنجی روستای تاریخی، گردشگری، توریستی دوسیران بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون برگزار شد، اظهار داشت: با اختصاص تسهیلات ارزان که در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد امیدواریم شاهد رونق کسب و کار در این روستای هدف گردشگری باشیم.

 معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به توجه دولت به اشتغال روستایی، گفت:  با ظرفیت‌های مناسبی که در روستای دوسیران در بخش گردشگری، کشاورزی، گیاهان‌دارویی برای توسعه کسب و کار محلی وجود دارد می‌توان اشتغال پایدار برای جوانان این روستا ایجاد کرد.

وی از پرداخت تسهیلات تا سقف 2 میلیارد تومان با بهره 6 درصد برای طرح‌های اشتغالزا در روستاها خبرداد و افزود: اگر تعاونی‌ها در بخش صنایع، فراوری، بسته‌بندی و تولید انجیر که می‌تواند یک ارزش افزوده خوبی برای اقتصاد منطقه ایجاد کند ورود کنند، حتماً حمایت مالی  می‌شوند.

اصحابی با ابراز امیدواری از مشارکت مردم به عنوان عنصر اصلی تحول اقتصادی منطقه تاکید کرد: با چنین کاری شاهد تحول در واحدهای تولیدی  خواهیم بود.

فرماندار کازرون نیز در این مراسم با بیان اینکه روستای دوسیران، روستای هدف گردشگری شهرستان کازرون است، اظهارکرد: این روستا با قابلیت و  پتانسیل‌های گردشگری مثل چهارسفه‌ها و شیرهای‌سنگی و در زمینه کشاورزی با تولید انجیر در حدود 3هزار تن یکی از روستاهای نمونه شهرستان کازرون است.

سید کمال علوی گفت: مسوولان در راستای طرح ملی روستای بدون بیکار به بررسی بوم‌گردی، صنایع تبدیلی، تولیدی، بسته‌بندی و فراوری محصول انجیر روستای دوسیران شهرستان کازرون برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت پرداختند که  امیدواریم به بزودی شاهد نتایج مثبت این طرح باشیم.

وی بیشترین مشکل روستای دوسیران را آب دانست و افزود: آب در اولویت کار مار است و همچنین برای دسترسی مردم به باغ‌های خود که در ارتفاعات قرار دارند می‌توان در جلوگیری از مهاجرت و رونق تولید کمک شایانی انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار