تحت تاثیر هت تریک و فورتریک!
ورزش3:موفقیت بزرگ شاگردان برانکو ایوانکوویچ برابر ذوب آهن، پیروزی در دربی مشهد برای پدیده و ترکتازی نریمان جهان در تبریز ماحصل هفته چهاردهم لیگ برتر بود.
کد خبر: ۵۳۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 02 December 2017
پرسپولیس در یک دیدار یکطرفه موفق شد شاگردان امیر قلعه نویی را با 4 گل بدرقه کند تا طلسم بزرگ مقابل این تیم نیز شکسته شود. گسترش فولاد نیز روی درخشش سامان نریمان جهان یک پیروزی بزرگ را در تبریز جشن گرفت و پدیده نیز توانست در دربی مشهد مشکی پوشان را شکست دهد و در نهایت فولاد با یک بازی برتر سپیدرود را از پیش رو برداشت تا تیم آنالیز ورزش سه مردان منتخب این هفته را بیشتر از این تیم‌های موفق در هفته چهاردهم انتخاب کنند.


طبق معمول بازیکنان پرتعداد دیگری هم می توانستند در این تیم جای داشته باشند که نام آنها را نیز قید خواهیم کرد. 

 

 

دروازه بان : 


سعید جلالی راد(پدیده):


در هفته‌ای که گلرها عملکرد تقریبا برابری درون دروازه تیم‌های خود داشتند، جلالی راد توانست تیم پرانگیزه مشکی‌پوشان را در دربی مشهد و خصوصا در نیمه اول ناکام بگذارد. او روی دو صحنه با واکنشهای به موقع خود مانع دستیابی حریف به دروازه‌اش شد و در نهایت توانست کلین شیتی دیگر در کارنامه خود ثبت کند .او که دروازه بانی جوان و تازه از راه رسیده است، به دلیل تاثیر روی نتیجه دربی مشهد به عنوان گلر هفته انتخاب شده است والا دو دروازه بان دیگر هم شایسته این عنوان بودند؛ محسن فروزان (پارس جم) و وحید شیخ ویسی (استقلال خوزستان ).  در این هفته البته سید حسین حسینی نیز درون دروازه استقلال یک واکنش کلیدی داشت و توانست تیمش را از دریافت گل حفظ کند.

 

 


مدافعان :


محمدرضا خانزاده (پدیده) :


خانزاده در فصلی که معطوف به جام جهانی است باانگیزه تر از همیشه کار می کند و عصای دست رضا مهاجری است. 
در روزی که پدیده نیاز به برد داشت، گل اول دربی مشهد را به ثمر رساند تا با 4 گل در کنار ایران پوریان گلزن ترین مدافع لیگ هفدهم باشد. او علاوه بر وظایف دفاعی اش همیشه در برنامه های هجومی تیمش نیز حضور پررنگی دارد و میل به گلزنی او باعث شد تا در دربی مشهد نیز یک گل حساس به ثمر برساند. خانزاده پیش از این مقابل سپاهان، استقلال خوزستان و تراکتور نیز موفق به گلزنی شده بود. 

 


 

موسی کولیبالی(استقلال خوزستان):


استقلال خوزستان در اصفهان یک 90 دقیقه پرفشار مقابل سپاهان را تجربه کرد و مقابل حملات گسترده این تیم تنها یکبار تسلیم شد. بی شک موسی کولیبالی یکی از ارکان موفقیت خوزستانی ها در این دیدار بود و در نبرد میلیمتری با مهاجمان سپاهان یک قدم هم به عقب ننشست. او پایه گذار تک گل تیمش نیز بود و با پاس گل زیبایی که داد، باعث شد تیمش یک امتیاز ارزشمند از اصفهان به غنیمت ببرد. او که تنها مدافع وسط تیم هفته ماست رقبایی مثل شجاع خلیلی و سید جلال حسینی را پشت سر گذاشت . 

 


 

محمد انصاری(پرسپولیس):


مدافع سمت چپ پرسپولیس بعد از هفته‌ها در بازگشت به پست تخصصی خود یک نمایش بی نقص را به جا گذاشت. محمد انصاری که فصل گذشته را در دفاع میانی پشت سر گذاشته بود، با حضور شجاع خلیل زاده، به پست تخصصی خود بازگردانده شد و چند هفته‌ای طول کشید تا به همان مدافع پدیده لیگ پانزدهم تبدیل شود. او در جدال مقابل ذوب آهن به بهترین شکل ممکن با وحید امیری در سمت چپ به زوج‌سازی پرداخت و هم در دفاع و هم حمله بازیکنی بی نقص نشان داد.

 

 


هافبکها:

 

 سینا مریدی(فولاد):

هافبک جوان فولادی ها با بازگشت به پست تخصصی اش موفق شده تا جایش در ترکیب اصلی فولاد را قطعی کند. مریدی در بازی با سپیدرود رشت یکی از بهترین نمایش های خود را نشان داد. او پاس گل اول تیمش را داد و در جنگ های تن به تن در میانه زمین عالی عمل کرد و موفق شد تا در میانه زمین برتری هافبک های فولاد را تثبیت کند. مریدی حالا با تیمش در رده های بالای جدول حضور دارد. 

 


 

کمال کامیابی نیا(پرسپولیس):


کمال چهارمین گل فصل خود را نیز با ضربه سری دیدنی به ثمر رساند تا با سلام نظامی مخصوص خود آن را جشن بگیرد. هافبک دفاعی پرسپولیس با نقشی متفاوت که برانکو ایوانکوویچ به عهده او سپرده، ضمن انجام وظایف دفاعی و تخریبی در میانه میدان، توپ گردانی میانه زمین را نیز عهده دار بود و توانست هافبک‌های ذوبی را از جریان بازی خارج کند. او همانند دیدار مقابل پارس جنوبی با حضوری عجیب در باکس هجده قدم اینبار نه در قامت پاسور گل که زننده گل لقب گرفت و سهم خود را در شکست تیم امیر قلعه نویی در تهران ایفا کرد و انتقام پنالتی از دست رفته دو فصل گذشته خود از این تیم را اینچنین گرفت.

 


 

جاسم کرار (نفت آبادان):


کرار جاسم بهترین بازیکن نفت در این روزهاست. او در مسابقه آبادانی ها مقابل تراکتورسازی با تلاش زیاد و در روزی که بازی درگیرانه و فیزیکی بود، توانست نقش خودش را ایفا کرده و در نهایت تک گل تیمش را هم به ثمر رساند. کرار بهترین گلزن نفت آبادان است و این برای یک هافبک آمار فوق العاده ای به حساب می آید. کرار در این فصل همانی است که فراز کمالوند می خواهد؛ ستاره ای که ماه مجلس آبادانی هاست !

 

 

 

سامان نریمان جهان(گسترش):


از وقتی فیروز کریمی هدایت گسترش فولاد را بر عهده گرفت، نریمان جهان به عنوان سورپرایز این تیم به عنوان هافبک دفاعی به بازی گرفته شده، اما در بازی سایپا او به پست اصلی خود بازگشت و در نقش مهاجم سایه یک روز رویایی را پشت سر گذاشت. او در 17دقیقه هت تریک کرد تا هم سایپا و دایی را شوکه کند و هم، هم تیمی های خودش را! بی شک او بهترین بازیکن این هفته لیگ به همراه وحید امیری بود . 

 

 

 

وحید امیری(پرسپولیس) :


وینگر چپ پرسپولیس نیز در این دیدار در قامت همان بازیکنی که از او انتظار می‌رفت به نمایش پرداخت. استارت‌های تند و تیز در کنار تکنیک جالب توجه و در نهایت دو پاس گل دیدنی که او را به هافبک شماره یک برانکو ایوانکوویچ در این دیدار تبدیل کرد. امیری که اکنون انگیزه زیادی برای اینکه در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد دارد، نمی‌خواهد از این فرصت‌ها به سادگی عبور کند و در دیدار مقابل ذوب آهن را با دردسری باورنکردنی و غیرقابل تحمل مواجه کرد تا امیر قلعه نویی تا پایان بازی نیز نتواند حربه‌ای برای مهار او پیدا کند.

 

 


مهاجمان :


رحیم زهیوی(فولاد)


با گل زیبا و کلاس بالای  دقیقه 17 زهیوی مقابل سپیدرود، فولاد برای کسب سومین برد متوالی اش در هفته های امیدوار شد و در ادامه با درخشش این بازیکن توانست در فاز هجومی عملکرد خوبی داشته باشد. زهیوی با دوندگی زیاد خط دفاعی سپیدرود را بارها تحت فشار قرار داد و اگر کمی با دقت بود، می توانست بازهم برای تیمش گلزنی کند. او که پیش از این مقابل گسترش فولاد نیز موفق به گلزنی شده است، حالا به یکی از مردان ثابت پورموسوی تبدیل شده است.

 


 

گادوین منشا(پرسپولیس) :


بعد از هفته‌ها توانست در لیگ برای پرسپولیس نمایشی در خور به جا بگذارد و پایش نیز به گلزنی باز شد. منشا که علیرغم مصدومیت در هفته‌های ابتدایی توانست از روی ضربه ایستگاهی برابر تراکتورسازی موفق به گلزنی شود، طلسم 120 روزه‌ای را برای ثبت دومین گل خود پشت سر گذاشت. او که در این دیدار برای رقم خوردن این اتفاق بی‌تابی می‌کرد بهترین سود را از پاس دیدنی علیپور برد و رشید مظاهری را تسلیم ضربه مهار نشدنی خود کرد. منشا که در این دیدار از آمادگی روحی و بدنی بهتری نیز سود می‌برد توانست زمینه ساز یکی از گل‌های تیمش نیز لقب گیرد تا یکی از بهترین نمایش‌های خود را در این تیم و در لیگ برتر پشت سر بگذارد. البته کنار او علی علیپور هم نمایش بسیار خوبی داشت، اما به هرحال انتخاب ما منشا بود که گره بازی را باز کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار