معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: 321 میلیون و 320 هزار و 531 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و 462 میلیون و 495 هزار و 968 دلار نیز مربوط به گمرک دیگر استان هاست که از این مرز به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۵۳۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 02 December 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛جمیل شوهانی اظهار کرد: در هشت ماه اول سال جاری، 783 میلیون و 816 هزار و 499 دلار کالا از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.
 
وی عمده ترین اقلام صادراتی (سایر گمرکات) در سه ماهه اول سال جاری از مرز مهران به عراق را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان کالای صادراتی استان ایلام به عراق نیز سیمان و محصولات کشاورزی است.
 
شوهانی با اشاره به تعطیلی مرز مهران در ایام اربعین به خاطر سهولت در تردد زائران یادآور شد: باید تلاش کنیم تا در زمان برگزاری مراسم بزرگ اربعین در سال آینده، امکان صادرات از این مرز متوقف نشود و تجار و صادرکنندگان بتوانند در این زمان به صادرات بپردازند تا مشکلی در بحث تجارت برای بازرگانان به وجود نیاید.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: با اقدام ها و تدابیر انجام شده توسط مجموعه مدیریت ارشد استان و تفاهم نامه های 2 جانبه با استان های همجوار میسان، واسط، دیاله و بابل در عراق، برنامه ریزی برای افزایش میزان صادرات در سال گذشته از مرز مهران انجام شد که بیشتر آنها تحقق پیدا کرد.
 
وی گفت: پارسال 2 میلیارد و 300 میلیون و 730 هزار و 767 دلار کالا از مرز مهران صادر شد که 591 میلیون و 571 هزار و 502 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و یک میلیارد و 709 میلیون و 159 هزار و 265 دلار نیز مربوط به گمرگات دیگر استان ها بود.
 
 
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار