رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران از راه اندازی و فعالیت ۳۴ اتاق بازرگانی و ۲۷ دفتر نمایندگی این اتاق تاکنون در استان‌ های کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 02 December 2017
غلامحسین شافعی امروز رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در مراسم آغاز ساخت ساختمان جدید و دائمی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شهرستان آمل گفت: اتاق های بازرگانی شهرستان برای نخستین بار در ماده ۴ قانون اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران مصوب ۱۳۶۹ و اصلاحی ۱۳۷۳ ذکر شده که برابر ماده فوق، حوزه فعالیت اتاق شهرستان محدود به حدود تعیین شده در قانون تقسیمات کشوری است.
 
وی با بیان اینکه اتاق های شهرستان دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و در امور اداری و مالی نیز مستقل در حدود مقررات مربوطه هستند، افزود: همه اتاق های شهرستان وظایف یکسانی داشته و تأسیس اتاق شهرستان وابسته به داشتن حداقل عضو تعیین شده در قانون اتاق است.
 
شافعی یکی از مهم ترین دلایل ایجاد اتاق های شهرستانی را ساماندهی و سرعت بخشیدن در امور فعالان اقتصادی استان و همچنین برای تمرکز زدایی از مرکز کشور برشمرد و گفت: اتاق‌ ها یکی از مهم‌ترین ارکان مشورتی و بهترین جایگاه برای پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی در بخش‌ خصوصی هستند که ارائه نظر مشورتی به قوای سه گانه، از مهم‌ترین وظایف ایشان است.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید براینکه حمایت و دفاع از مطالبات فعالان اقتصادی بخش خصوصی به ویژه اعضای اتاق بازرگانی جزء وظایف لاینفک این اتاق است افزود: مازندران و شهرستان آمل استعداد و ظرفیت بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی داشته و زمینه صادرات این محصولات به بازارهای دیگر کشورها مهیا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار