دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) به مدت سه روز در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان و با حضور معاونین و ذیحساب و کارکنان برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 09 December 2017
غلامعباس بهرامی نیا در حاشیه این دوره آموزشی اظهار کرد: دوره آموزشی سامانه ستاد برگزار شد و چگونگی نصب و راه اندازی این سامانه، قوانین و مقررات مربوط به آئین نامه این سامانه، توسط کارشناسان مرکز آموزش سامانه ارائه شد .

 بر اساس تصویب نامه وزیران عضو کارگروه تجارت الکترونیک در سال 1390 و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که آئین نامه اجرایی آن اوایل امسال ابلاغ شده است، حداکثر تا 6 ماه پس از ابلاغ، این سامانه باید در همه دستگاه های اجرایی نصب و پس از آن همه معاملات باید بر اساس الزام قانونی از طریق این سامانه انجام شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: سامانه تدارکات الکترونیک دولت سامانه ای است که همه ی معاملات دولتی شامل تمام مراحل مناقصه (درخواست خرید تا پرداخت وجه)و مزایده (ثبت نام تا دریافت وجه)به استثنای امور مربوط به استخدام، توسط در بستر وب صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از آغاز دی ماه تلاش می کنیم گام به گام این سامانه را در حوزه های مختلف مالی به ویژه مناقصات، مزایده ها و امور کارپردازی اجرایی می کنیم.

بهرامی نیا بیان کرد : شفافیت بیشتر فرآیندهای مالی حذف بروکراسی در انجام مناقصات و مزایده ها، توسعه دولت الکترونیک در حوزه های کارپردازی و خرید اموال و خدمات مالی و کاهش هزینه های اداری، ایجاد امکان نظارت دقیق سایر نهادها و دستگاهها مانند امور مالیاتی بر کیفیت انجام مراحل مناقصات و مزایده های این اداره کل را می توان از اهم امتیازات استقرار این سامانه برشمرد.​

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار