مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه تاثیر استفاده از مواد مخدر می‌تواند موجب آسیب‌های زیادی می‌شود، تصریح کرد: 10 مورد فرزندآزاری در خوزستان مشاهده شده که با مصرف مواد مخدر رابطه مستقیم داشته است.
کد خبر: ۵۳۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 09 December 2017
 رابطه مستقیم 10 مورد فرزندآزاری در خوزستان با مصرف مواد مخدر

 محمدصادق کریمی‌کیا در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان، که امروز (18 آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی سابقه دیرینه دارد اما روند پیشرفت آسیب‌ها قابل قبول نیست، ما همچنان با مصرف و تاثیر مصرف مواد مخدر درگیر هستیم و قطعا اگر بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم، تاثیر آن در کاهش طلاق و خشونت‌های خانوادگی نیز قابل مشاهده است. 
  
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا افزود: در 9 ماهه سال جاری بر اساس حمایت‌های مالی از برخی طرح‌های کاهش آسیب اعتیاد یک فیلم مستند با محتوای اعتیاد و فردی که تجربه 20 ساله در مصرف مخدر داشته، تولید شد که در یک ماه گذشته از این فیلم رونمایی شد و تاثیر زیادی بر افکار عمومی داشته است. 
  
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: همچنین در حوزه مبارزه با مواد مخدر برای نهادهای استان خوزستان تامین اعتبار شده و نمایشگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز در محل معاونت اجتماعی ناجا تا یک ماه آینده برگزار می‌شود.    
  
کریمی‌کیا ادامه داد: همچنین سه منطقه از مناطق حاشیه‌ای استان خوزستان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و در این مناطق با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و زنان ارائه شده است. همچنین مصوب شده سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان متولی فعالیت در خصوص کنترل و کاهش آسیب اعتیاد، در شش ماهه دوم 96 در 10 منطقه به عنوان مناطق آسیب‌پذیر اقدام کنند. 
  
وی گفت: شرایط خوزستان خاص است و نباید خوزستان را با استان دیگری مقایسه کنیم. خوزستان به لحاظ جمعیتی چهار میلیون 800 هزار نفر جمعیت دارد که در واقع چندین برابر جمعیت برخی استان‌های دیگر است و تنها یک میلیون دانش‌آموز در خوزستان وجود دارد. 
  
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: خوزستان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد. مردم خوزستان از مشکلات محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برند. اقتصاد کشور وابسته به استان خوزستان است. ولی با این وجود، پس از خراسان رضوی، خوزستان دومین استان دارای مناطق حاشیه‌نشین با جمعیتی بالغ بر 750 هزار نفر است. 
  
کریمی‌کیا عنوان کرد: سبک زندگی مناطق کم‌برخوردار خوزستان نیاز به نسخه‌ای هماهنگ با شرایط استانی دارد. 
  
وی گفت: نه تنها از نظر منابع مالی، بلکه به لحاظ مدیریتی نیز نیاز به حمایت داریم تا بتوانیم در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد اقدامات بیشتری انجام دهیم. 
  
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه تاثیر استفاده از مواد مخدر می‌تواند موجب آسیب‌های زیادی می‌شود، تصریح کرد: 10 مورد فرزندآزاری در خوزستان مشاهده شده که با مصرف مواد مخدر رابطه مستقیم داشته است. 
  
کریمی‌کیا بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی این است که مصوبات جلسات تنها روی کاغذ می‌ماند در حالی که مصوبات باید جزو تعهدات شخصی، شهروندی و سازمانی باشند. 

منیع: ایسنا

برچسب ها: صادق کرمی کیا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار