معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: بر اساس برنامه شرکت کیسون، فاز اول پروژه قطار شهری اهواز، پاییز سال آینده افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۳۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 10 December 2017
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: بر اساس برنامه شرکت کیسون، فاز اول پروژه قطار شهری اهواز، پاییز سال آینده افتتاح می‌شود.
فرامند هاشمی‌زاده در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر پروژه راه افتاده و عملیات اجرا بهبود یافته است. یک دستگاه TBM (دستگاه حفاری سنگین) به کارگیری شده است و دومین دستگاه TBM نیز در حال تعمیر است تا حفر تونل از زیر رودخانه کارون را انجام دهیم.

وی با اشاره به حل مشکلات مربوط به تأمین اعتبار پروژه قطار شهری اهواز، تصریح کرد: مجوز 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاز اول پروژه قطار شهری اهواز که منتقضی شده بود، مجددا پایدار شد و وزیر کشور نیز این مجوز را تأیید کردند تا برای تأمین اعتبار به بانک مرکزی ارجاع شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین مسأله 60 میلیارد تومان اسناد خزانه برای پروژه قطار شهری اهواز حل شد و این رقم تا هفته‌های آینده هم از محل این اسناد خزانه و هم از محل این اوراق مشارکت به پروژه تزریق خواهد شد که قطعا موجب تسریع در عملیات اجرایی پروژه می‌شود.

هاشمی‌زاده بیان کرد: خط یک پروژه قطار شهری اهواز به طول 23 کیلومتر برنامه ریزی شده که در ابتدا مقرر بود فاز اول خط یک پروژه از ایستگاه میدان فرودگاه تا ایستگاه مصلای به طول حدود هفت کیلومتر باشد. در حال حاضر نیز تمرکز بر اجرای همین فاز از پروژه است.
وی افزود: اما صحبت‌هایی شده تا فاز یک و دو این پروژه به طول 23 کیلومتر همزمان با هم عملیاتی شوند و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.
معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ارائه شده ازسوی شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز فاز یک این پروژه به طول هفت کیلومتر تا ظرف 12 ماه آینده یعنی در پاییز سال آینده افتتاح می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار