دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان ایلام در سال جاری با حضور شخص استاندار، دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان و سایر اعضاء در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 10 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان در سال جاری، رأس ساعت 10صبح امروز  19آذرماه با حضور شخص استاندار، دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرکل دفتر امور روستائی استانداری، مدیرکل دفترامور اجتماعی استانداری و سایر اعضاء در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
 
در این جلسه سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام با اشاره به پروژه های در دست اقدام در اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: لزوم اتمام پروژه های در دست اقدام نیازی فوری است که لازم است دستگاههای اجرایی بر اتمام این پروژه ها اهتمام لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن خیر مقدم به اعضاء انجمن کتابخانه های عمومی استان و حاضرین در جلسه، با اشاره به مصوبات جلسه قبلی گفت: جلسه قبلی 8مصوبه داشته که همگی به نوعی انجام شده اند.
 
اولین مصوبه درخصوص کتابخانه عمومی مرکزی بوده که انشاءالله در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
 
مصوبه دوم بحث اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تجهیز کتابخانه مرکزی به منابع است که امیدواریم بعنوان یکی از مصوبات این جلسه مورد توجه قرار بگیرد.
 
بحث بعدی در خصوص دو کتابخانه روستایی است که با توجه به اعتباری که بنیاد برکت برای آنها در نظر گرفته است، امیدوارم که این دو کتابخانه کلنگ زنی شوند.

موضوع بعدی، تسویه بدهی شهرداریها بوده که طبق قانون نیم درصد به کتابخانه ها تعلق می گیرد ولی با توجه به وضعیت استان در سال 94 و 95 هنوز تسویه کامل نشده است که امیدواریم با عنایت استاندار محترم تسویه این مبالغ تحقق پیدا کند. در خصوص فضاهای فرهنگی و مجتمع هایی که در شهرستانها هست، مدیرکل امور روستایی قول مساعد در خصوص تجهیز این کتابخانه ها به کتاب داده بودند که امیدواریم این امر محقق گردد.

در این جلسه گزارشی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ارائه گردید که مورد توجه استاندار محترم واقع گردید.

واگذاری ساختمان کتابخانه آیت الله حیدری، طی تفاهم نامه ای جهت انجام فعالیتهای فرهنگی با رعایت قوانین و مقررات حقوقی به نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت استفاده عموم مردم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان
 
بدهی پیمانکار برق کتابخانه عمومی مرکزی به مبلغ 1میلیاردو500میلیون ریال از محل اعتبارات تخصیص یافته به اداره کل کتابخانه های عمومی استان توسط سازمان برنامه و بودجه پرداختمی شود.
 
با توجه به اهمیت این کتابخانه و تعهدات اداره کل مبنی بر پرداخت آب، برق و گاز از محل اعتبارات استانی
 
تأمین منابع کتابخانه مرکزی از محل منابع اختصاص یافته جهت خرید کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
 
اقدامات لازم جهت تسریع در انجام پروژه و جذب اعتبارات با توجه به اهمیت پروژه های فرهنگی و اعتبارات در نظر گرفته شده از طریق بنیاد برکت و اعتبارات استان توسط اداره کل راه و سازی استان
 
 انجام مناقصه پروژه های عباس آباد دره شهر و چشمه ماهی هلیلان و فراهم نمودن زمینه کلنگ زنی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان
 
استفاده از اسامی شخصیت ها و مشاهیر استان در نامگذاری کتابخانه های جدید توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ فراهم نمودن زمینه بهره برداری از کتابخانه های مرکزی و آیت الله حیدری برای استفاده مردم شهر ایلام توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همه اعضاء پیرامون مسائل مطرح شده در جلسه نظرات خود را ارائه نموده و به بحث و تبادل نظر پرداختند./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار