از سه سامانه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، از جمله سامانه بارگذاری یک هزار و 500 نقطه حادثه خیز کشور در قالب یک نرم افزار، و سامانه ردیاب خودرو که در خوزستان نیز قابلیت اجرا دارند، رونمایی شد.
کد خبر: ۵۳۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 11 December 2017
در آیینی که عصر یکشنبه در اداره کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد از سه سامانه استعلام چک های تحصیل شده در اثر ارتکاب جرم سرقتی و مفقودی، ردیاب خودرو و نقاط حادثه خیز رونمایی کرد.
در این آیین اعلام شد سه هزار و ٤٣٠ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که یک هزار و ٥٨٥ نقطه در اولویت قرار دارند.

سامانه نقاط حادثه خیز کشور که رونمایی شد، یک هزار و 500 نقطه حادثه خیز کشور بارگذاری شده به این صورت که این سامانه به راننده در ٣٠٠ متر مانده به نقطه حادثه ساز هشدار داده می شود؛ همچنین در طول مسیر اگر اتفاقی برای کاربر بیفتد موقعیت خود را می تواند به آتش نشانی، پلیس، امداد خودرو و اورژانس اعلام کند.

این نرم افزار به رایگان در کافه بازار قابل دانلود و در نقاط حادثه خیز هفت استان کشور از جمله اصفهان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، سمنان و خوزستان قابل اجراست.

** سامانه استعلام چک های تحصیل شده در اثر ارتکاب جرم سرقتی و مفقودی

همچنین سامانه استعلام چک های تحصیل شده در اثر ارتکاب جرم سرقتی و مفقودی به منظور پیشگیری از نقل و انتقالات آن، از سامانه هایی بود که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رونمایی شد.

بدین صورت که مردم چک های سرقتی یا مفقودی خود را ثبت می کنند تا از طریق اطلاع رسانی همگانی سامانه ساد ٢٤ از نقل و انتقال یا سو استفاده از آنها جلوگیری شود. سامانه همیاب ٢٤ هم برای ردیابی کالای سرقتی یا مفقودی دیجیتال مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت استفاده می شود که ١٩ هزار و ٣٠٠ مورد در این هوشمندترین سامانه کسب و کار ایران ثبت شده است و 35 درصد اموال مالباختگان به آنان برگردانده شد.
مردم علاوه بر ثبت نام در سایت می توانند با مراجعه به هشت هزار و 500 دفتر پیشخوان در سراسر کشور، کالای مفقودی خود را ثبت کنند؛ ردیابی از طریق اپراتور مخابراتی انجام می شود و مردمی که این کالاهای دیجیتال را پیدا می کنند نیز می توانند آن را در سامانه بصورت رایگان ثبت کنند تا با پیدا شدن صاحب آن کالا، تحویل او داده شود.

این سامانه نیاز به هماهنگی دستگاه ها دارد که این معاونت، هماهنگی لازم را با سایر دستگاه ها انجام داد؛ برخی کالای مکشوفه در انبار ناجا قرار می گرفت و خاک می خورد اما حالا مردم با مراجعه به این سامانه کالای خود را پیدا می کنند.

البته فروشگاه ها و مردم پیش از خرید کالای دیجیتال، شماره سریال کالای مدنظر را استعلام بگیرند.

مردم همچنین قبل از دریافت یک چک، نخست رایگان استعلام بگیرند تا آن چک ، سرقتی یا مفقودی نباشد و دارندگان چک هم به محض مفقودی و سرقت، آن را ثبت کنند.

** سامانه ردیاب خودرو برای پیشگیری از سرقت

سامانه ردیاب خودرو برای پیشگیری از سرقت، سومین سامانه رونمایی شده در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بود که در ١٥ استان تهران، البرز، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه، مازندران، اردبیل، چهارمحال بختیاری، خوزستان، کردستان، همدان، مرکزی، آذربایجان غربی و هرمزگان قابلیت اجرا دارد.

این ردیاب در درجه نخست با هدف سرقت نشدن خودرو و در درجه دوم با هدف ضبط کردن آن و کاهش منافع سارقان و مجرمان ، اجرا می شود؛ بدین صورت که خودرو با نصب قطعه ای با خواست راننده ، قابل ردیابی خواهد بود. این ردیاب با بکارگیری فن آوری موبایلی (جی ام اس) یا جی پی اس انجام می شود و افراد می توانند از طریق فراخوان ثبت نام کنند و قطعه را از طریق پست تحویل بگیرند و سپی آن را در یکی از نمایندگی های خودرو ظرف 10 دقیقه نصب کنند.

این قطعه دست کم یک میلیون و 500 هزار ریال هزینه و همچنین سه سال ضمانت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار