معاون اقتصادی استاندار:
معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: وزارت شهرداری‌ها و محیط زیست کشور قطر یکی از مهمترین وزارتخانه‌های این کشور بود که از توسعه روابط با استان خوزستان استقبال بسیاری کردند و توانمندی‌های استان خوزستان با نیازهای قطر هم‌پوشانی بسیاری دارد.
کد خبر: ۵۳۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 11 December 2017
علی بحرینی مقدم در نشست هماهنگی شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع و تولیدات قطر 2018  که شب گذشته 19 آذرماه در محل سالن جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: سازمان صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی ظرف 72 ساعت آینده جمع‌بندی خود برای حضور در نمایشگاه صنایع و تولیدات قطر 2018 را به اتاق بازرگانی اهواز ارائه دهند.
 
وی افزود: اتاق بازرگانی اهواز، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت استان جمع‌بندی کنند که چه امکاناتی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که بسته حمایتی تعریف شود و حداکثر تا 10 روز آینده مشخص شود که با چه ظرفیتی و چه شرکت‌هایی می‌خواهند در این نمایشگاه حضور یابند که حمایت‌ها و تسهیلات را برای آن مجموعه‌ها متمرکز کنیم.
 
بحرینی مقدم تصریح کرد: کشور قطر کشوری کاملا وابسته و مصرفی است و تفاوتی که با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد این است که غرور و تکبر ندارند و مسئولان دولتی آن‌ها به راحتی پای مذاکره می‌آمدند و فضا برای برقراری ارتباط مناسب بود.
 
وی عنوان کرد: وزارت شهرداری‌ها و محیط زیست کشور قطر یکی از مهمترین وزارتخانه‌های این کشور بود که از توسعه روابط با استان خوزستان استقبال بسیاری کردند و توانمندی‌های استان خوزستان با نیازهای قطر هم‌پوشانی بسیاری دارد.
 
بحرینی مقدم بیان کرد: در برنامه توسعه ششم مکلف هستیم که توسعه صادرات غیر نفتی را تا 31 درصد رشد دهیم و استان تاکنون در صادرات غیرنفتی دید صادرات محور نداشته است.
 
وی افزود: در خصوص زیرساخت‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و بحث کشتیرانی هم از بحث‌های مطرح بود که نبود خط کشتیرانی خلائی ایجاد کرده و مانعی در توسعه صادرات بود که خط کشتیرانی برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس از ابتدای هفته جاری فعال شده و هر دو هفته یکبار شامل کانتینر معمولی و یخچالدار قابل بهره‌برداری است. همچنین به دنبال گرفتن یارانه حمل هستیم که قیمت تمام شده کالا کاهش یابد.
 
بحرینی مقدم گفت: در خصوص خط هوایی دوحه - اهواز که مورد تاکید قطری‌ها بود، با شرکت قطر ایرلاین مذاکراتی داشتیم که امیدواریم ظرف یک ماه آینده مجوز لازم برای راه‌اندازی خط هوایی را بگیریم.
 
وی ادامه داد: در خصوص صدور روادید فرودگاهی نیز همه کارها انجام شده و آماده افتتاح دفتر آن در فرودگاه اهواز هستیم.
 
بحرنی مقدم اظهار کرد: حضور تجار خوزستانی در قطر نکته مهم و ضروری است که بتوانیم شناخت دقیقی از بازار قطر داشته باشیم. بازاریابی فن و تخصص است و تا زمانی که وارد بازار نشوید موانع و مشکلات را نخواهید شناخت و شرکت در نمایشگاه‌ها کمک می‌کند که موانع را شناسایی و نقشه راه را ترسیم کرد.
 
پرداخت کمک هزینه حضور در نمایشگاه قطر تا سقف 5 میلیون تومان
محصولات مورد نیاز را به قطر ببریم

 
در ادامه این نشست اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز اظهار کرد: دستورالعمل برای ارائه تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط برنامه‌ریزی شده است که تا سقف 5 میلیون تومان کمک هزینه سفر به کشور قطر به این شرکت‌ها ارائه می‌شود و تاکنون پرداخت‌هایی نیز داشتیم.
 
وی افزود: واحدهای تولیدی قطعا چالش‌های صادراتی را می‌دانند و لازم است بازار قطر را هدف قرار دهیم و موانع و مشکلات را برطرف کنیم و رفع موانع بسیار مهمتر از حضور در نمایشگاه است و باید محصولاتی را به کشور قطر ببریم که نیاز این کشور باشد.
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار