وزير آموزش و پرورش در دزفول:
وزیر آموزش و پرورش گفت: هر عاملی که مانع استقبال از خیرین برای مدرسه سازی باشد باید برطرف شود و هیچ مانعی نباید وجود داشته باشد که یک خیر از مدرسه سازی بر حذر داشته شود.
کد خبر: ۵۳۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 15 December 2017
به گزارش تابناک سيد محمد بطحايي صبح امروز در آیین افتتاح پنج طرح بزرگ آموزشی در دزفول با بيان اينكه نام اين شهرستان تا ابد در تاريخ ماندگار است، گفت: ياد و خاطره همه شهداي دفاع مقدس به خصوص شهداي دزفول را گرامي مي دارم. براي من حضور در شهر خاطره ساز و ايثارگر دزفول افتخار است.

وي با ابراز خوشحالي از حضور در جمع خيرين مدرسه ساز گفت: اگر ما به دنبال رسيدن به جامعه اي توام با آسايش و نشاط براي مردم هستيم، راهي جز پرداختن به آموزش و پرورش و مدرسه سازي نداريم.

وزيرآموزش و پرورش افزود: هركلاسي كه ساخته مي شود از تعداد كلانتري ها و دادگستري ها كمتر مي شود و دوستي ، صميميت، شادماني و عشق افزايش مي يابد.

وي با بيان اينكه خيرين مدرسه ساز تمدن ساز كشور جمهوري اسلامي ايران هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايند هر مانعي كه جلوي كار خيرين مدرسه ساز را مي گيرد بايد برطرف شود و هيچ مشكلي نبايد بر سر راه فعاليت هاي خيرين مدرسه ساز وجود داشته باشد.

وزيرآموزش و پرورش گفت: همه ما درحال تلاش هستيم تا آموزش و پرورش به سطحي از كيفيت برسد كه دانش آموزان پس از فارغ التحصيل شدن مهارت هاي اصلي زندگي را فرا گرفته باشند تا بتوانيم افرادي با شاخص هاي  تربيتي فراوان به جامعه تحويل دهيم.

بطحايي با اشاره به اينكه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تا حدودي مسير راه را روشن كرده است، گفت: در اين سند آمده است كه اگر مي خواهيد به مطلوبيت برسيد بايد از مسيري حركت كنيد كه بتوانيد موانع گذشته را برطرف كنيد چون اين موانع اجازه نمي دهند كه به مطلوبيتي كه مد نظر داريم، دست پيدا كنيم.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش از گرفتاري هاي مزمني رنج مي برد، گفت: ما در آموزش و پرورش به جاي اينكه وقت خود را صرف كيفت بخشي به برنامه ها و فعاليت هايمان كنيم درگير پول آب و برق هستيم و بايد راهكاري جدي براي برون رفت از اين معضلات انديشيده شود.

وزير آموزش و پرورش بزرگترين غم براي آيندگان را محروم شدن كودكان كم بضاعت از تحصيل عنوان كرد و گفت: برخي دانش آموزان به دليل اينكه داراي خانواده هاي محرومي دارند از تحصيل بازمي مانند و اگر در صدد تحول در آموزش و پرورش هستيم بايد به اين مسائل توجه خاصي صورت بگيرد.

بطحايي با تاكيد بر اينكه بايد راهي جديد براي اداره آموزش و پرورش پيدا كنيم،گفت: آموزش و پرورش داراي ١ميليون و ٧٠٠هزار فرهنگي شاغل و بازنشسته است كه يك پشتوانه قوي براي ما محسوب مي شوند و با استفاده از تجربه هاي ارزشمند اين پتانسيل عظيم و  بهره گيري از مشاركت مردم مي توانيم راهي جديد براي اداره آموزش و پرورش پيدا كنيم.

وي اضافه كرد: منظور ما از مشاركت به معني انداختن وظيفه دولت بر گردن مردم نيست بلكه هدف ما از جلب مشاركت هاي مردمي اين است كه از كمك مردم بيش از گذشته در اداره آموزش و پروش استفاده كنيم.

بطحايي با اشاره به اينكه از سال آينده بودجه آموزش و پرورش استاني است،تصريح كرد: استاني شدن بودجه آموزش و پرورش ظرفيت بزرگي است كه در اختيار استانها قرار گرفته است و از سال آينده با مسئوليت استاندار اين اعتبار به آموزش و پرورش تخصيص داده مي شود كه اين امر خلاقيت به كار گيري اعتبار را در شوراي برنامه ريزي شكوفا مي كند.

وي همچنين گفت: انتصاب مديران و روساي مدارس نيز از سال تحصيلي آينده به صورت متفاوتي انجام مي شود و همه معلميني كه از شرايط مورد نظر برخوردار هستند مي توانند كانديداي مديريت مدرسه شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار