فرماندار شیراز اعتقاد دارد كه اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده جهت كاهش آسیب‌های اجتماعی تنها با تکیه بر مردم و انجام کار جهادی و بهره‌گیری از توان بسیج امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۵۳۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ 15 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز روز گذشته، ۲۳ آذرماه در جلسه مجمع عالی بسیج این شهرستان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تشکیل ستاد مدیریت آسیب‌های اجتماعی، گفت: اجرای راهکارهای پیش‌بینی شده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تنها با تکیه بر مردم و انجام کار جهادی و بهره‌گیری از توان بسیج امکان‌پذیر است. 
وی با بیان اینکه توجه به محله‌محوری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت تمام خدمت‌گزاران نظام اسلامی باشد، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در رویکردهای محله‌محوری و استفاده از تجارب ریش‌سفیدان و علم نخبگان، می‌‌توان در مسیر اصلاح امور گام برداشت. 
عالیشوندی اظهار كرد: با تلاش‌های کمیته‌ اعتبارات و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، زمینه پیش‌بینی و تخصیص ۲ میلیارد تومان برای رفع آسیب‌های اجتماعی فراهم شده است.
فرماندار شهرستان شیراز تلاش برای ارتقای فرهنگ شهروندی را وظیفه‌ی همه نهادها خصوصا نهادها و سازمان‌های فرهنگی اجتماعی برشمرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید طرح‌های متناسبی با شرح وظایف خود داشته باشند تا با هم‌افزایی و البته استفاده از ظرفیت‌های مردمی، شرایط توسعه‌ی پایدار و متوازن را در محله‌ها فراهم کنیم. 
عالیشوندی با بیان اینکه فرمانداری از تمام طرح‌ها برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی استقبال می‌کند، گفت: هم افزایی و همسویی در بخش‌های دولتی و عمومی، تدوین ساز و کارهای تعامل و اقدام مشترک، هماهنگی بین بخشی و همسو سازی برنامه‌ها و بازنگری در قوانین موجود و ارائه پیشنهادهای راهبردی و نظارت کیفی بر برنامه‌ها و طرح‌های کاربردی باید مورد تاکید و مد نظر ستاد مدیریت آسیب‌های اجتماعی است. 
فرماندار شهرستان شیراز تعیین تکلیف محدوده شهری و طرح تفضیلی و هادی مناطق حاشیه‌ای، فراهم کردن زمینه ایجاد تشکل‌های مردم نهاد برای افزایش کیفیت زندگی در مناطق کمتر برخوردار را نیز از اهداف ستاد مدیریت آسیب‌های اجتماعی شهرستان شیراز دانست. 
عالیشوندی گفت: تشکیل ستاد باز آفرینی پایدار محدوده گامی برای برقراری عدالت اجتماعی و رفع چالش‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حرکت در مسیر توسعه پایدار شهری به عنوان یکی از بسترهای تبلور اقتصاد مقاومتی همگام با مشارکت‌های مردمی و بخش غیر دولتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار