امام جمعه موقت شیراز:دولت از کاهش تورم سخن می‌گوید اما گرانی‌ها کم نشده است، اگر تورم کم شده پس گرانی‌ها به چه معناست. مردم هر روز بیشتر تحت فشارهای اقتصادی هستند و این امر بر خانواده‌های فقیر تاثیر مضاعفی دارد.
کد خبر: ۵۳۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸ 15 December 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی‌اردکانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، با اشاره به بودجه‌بندی دولت اظهار داشت: بودجه سال آینده با شعارهای انتخاباتی دولت همخوانی ندارد و با وجود اینکه اشتغال باید اولویت نخست دولت باشد اما بودجه ایجاد اشتغال کاهش یافته است. 

وی با بیان اینکه دولت از کاهش تورم سخن می‌گوید اما گرانی‌ها کم نشده است، گفت: اگر تورم کم شده پس گرانی‌ها به چه معناست. مردم هر روز بیشتر تحت فشارهای اقتصادی هستند و این امر بر خانواده‌های فقیر تاثیر مضاعفی دارد. 

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به افزایش قیمت انرژی‌های مصرفی مردم افزود: این کار به معنای دست در جیب مردم کردن است،  این امر صحیح نیست دولت به‌جای کوچک‌کردن جیب مردم و دست کردن در آن به فکر برخورد با حقوق‌های نجومی باشد. 

وی با بیان اینکه دولت نباید با گران کردن برق، آب و بنزین کمبودها را جبران کند، بیان کرد: گرانی و مشکلات اقتصادی تبعاتی برای مردم و کشور دارد و دولت باید با درایت مانع از این کار شود، نه اینکه قیمت برق و آب را زیاد کند. 

رضوی‌اردکانی با اشاره به هزینه‌های هنگفت سمینارها و همایش‌ها و مشکلات اقتصادی جامعه عنوان کرد: بخشی از سوء تدبیرها به انتخاب مدیر بازمی‌گردد، باید افراد براساس شایستگی به مدیریت انتخاب شوند. 

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک‌اشتر تصریح کرد: در نگاه امام علی (ع) سزاوارترین فرد برای مسئولیت، تواناترین و داناترین افراد است، امروز مشکل اصلی در کشور کمبود منابع نیست بلکه سوءمدیریت است. دولت تکلیف مدیران چندشغله را مشخص کند و به فکر اشتغال جوانان باشد.

وی با انتقاد از سیستم بانکی کشور گفت: بانک‌ها با نرخ‌های بالای سود تسهیلات، زندگی مردم و تولیدکنندگان را نابود کردند و با این کار به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند. 

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به تصمیم ترامپ درباره قدس و پایتخت اسرائیل افزود: قدس قبله نخست مسلمانان بوده و حرمت زیادی بین آنان دارد، آمریکا با این کار زمینه فروپاشی اسرائیل را به‌وجود آورده است. 

رضوی‌اردکانی با بیان اینکه این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا نشان از ناتوانی استکبار است، گفت: مقام معظم رهبری نوید نابودی اسرائیل را داده و در آینده نزدیک رژیم صهیونیستی به زباله‌دان تاریخ می‌رود چراکه فلسطین محور جهان اسلام است.

وی با اشاره به شهادت شهید مفتح و نقش وی در وحدت دانشگاه و حوزه عنوان کرد: اختلاف‌افکنی میان حوزه و دانشگاه نقشه دشمن بوده و هست چراکه هم حوزه و هم دانشگاه 2 قطب مهم و تاثیرگذار در جامعه هستند. 

امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم بازوی توانمند انقلاب هستند، تصریح کرد: اگر دانشگاه و حوزه اسلامی و متعهد باشند، جامعه سالم می‌ماند پس باید به حفظ و تقویت وحدت میان آن دو کوشید. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار