سفیر کشور عمان در سفر به اهواز:
سفیر کشور عمان در ایران گفت: در تفاهم‌های صورت گرفته میان مسئولان دو کشور قرار شد خط کشتی‌رانی خرمشهر به بندر صحار عمان در ماه آینده افتتاح شود که این موضوع را به بازرگانان خوزستانی تبریک می‌گویم.
کد خبر: ۵۳۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ 16 December 2017
مسعود بن احمد البربانی امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عمان اظهار داشت: امروز اینجا آمده‌ام تا موانع تجارت میان ایران و عمان کم شود همچنین افتتاح خط کشتی‌رانی خرمشهر به صحار که بازگشایی آن تقریبا تا ماه آینده است را به شما تبریک می‌گویم.

وی افزود: در سال گذشته شاهد بازدیدها و سفرهای کاری میان مسئولان بانکی کشورهای ایران و عمان بودیم که در خلال این امر تفاهم‌نامه‌های خوبی برای بهبود شرایط تجارت میان این دو کشور امضا شد همچنین با سفر صمدی معاون وزیر امور خارجه ایران به عمان شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

سفیر عمان در ایران با ابراز خرسندی از حضور فعالان اقتصادی در این همایش بیان کرد: قرار است میان وزیر تجارت ایران و عمان دیداری صورت بگیرد اما به دلیل تغییر وزیر تجارت در ایران این دیدار به تاخیر افتاد که امید است هر چه زودتر این دیدار صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در طول سفرهای من در ایران بیشترین پرسش از من درباره اخذ ویزا برای عمان است که باید در این باره عرض کنم تصمیمات دیپلماتیک در این زمینه میان دو کشور عمان و ایران رو به پایان است و تنها یکسری تصمیمات فنی باید اخذ شود.

خط کشتی‌رانی خرمشهر به عمان 9 دی افتتاح می‌شود

شهلا عموری در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: به دلیل صادر کردن کالا به عمان از سوی ایران و نبود خط مستقیم میان این دو کشور تصمیم به راه‌اندازی خط کشتی‌رانی خرمشهر به صحار گرفته شد همچنین دلیل دیگر میزان بالا بودن آمار صادرات ایران به عنوان است.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر 85 میلیون دلار صادرات استانی به عمان داشتیم و در حال حاضر در6 ماهه نخست سال 78 میلیون دلار داشته‌ایم که این نشان از رشد صادراتی ما به عمان را داشته است.

رئیس اتناق بازرگانی اهواز بیان کرد: با پیگیری‌های بسیار زیاد مسئولان و نهادهای مربوطه به خصوص استاندار خوزستان که کمک بسیار ویژه‌ای در این زمینه داشته موفق شدیم با یک خط کشتی‌رانی تفاهم نامه‌ای  داشته باشیم و خط ایران به عمان در9 دی ماه امسال از بندر خرمشهر افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: امید است با افتتاح این خط میزان صادرات ایران به عمان افزایش یابد و مشکلات صاردات به عمان نیز از پیش‌رو برداشته شوند همچنین هر قدر میزان بار و مراودت اقتصادی ما با عمان افزایش پیدا کند باعث رونق اقتصادی خوزستان نیز خواهد شد.
 
 
منبع: تسنیم
برچسب ها: کشیرانی خرمشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار