عضو شورای شهر اهواز:
عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز ضمن انتقاد از اظهارات اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر وجود "آب مازاد" در خوزستان گفت: به چند دلیل می‌توان ثابت کرد این ادعا کاملا کذب است.
کد خبر: ۵۳۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 17 December 2017
محمدرضا ایزدی اظهار کرد: متاسفانه رئیس جمهور سال گذشته نامه محرمانه‌ای را پیرو درخواست نماینده‌های اصفهان در مجلس به مدیرعامل منابع آب ملی ارسال و با انتقال آب کارون به اصفهان موافقت کرد. 
  
وی ادامه داد: زمانی که این نامه محرمانه از بایگانی استانداری اصفهان خارج شد و مردم از آن اطلاع یافتند، اعتراضات زیادی نسبت به آن صورت گرفت. به طوری که رئیس جمهور در آخرین سفر خود به اهواز در جمع مردم، هدف از این انتقال آب را تأمین آب شرب مردم اصفهان عنوان کرد. 
  
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: این در حالی است که هم‌اکنون بخش عظیمی از آب اصفهان در ذوب آهن و فولاد مبارکه مصرف می‌شود و همزمان نیز کشت برنج در اصفهان صورت می‌گیرد و برنج "لنجان" به کل کشور صادر می‌شود و در پی آن برای جبران، آب کارون را به اصفهان می‌برند. 
  
ایزدی تصریح کرد: بنابراین نامه محرمانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به معاون اول رئیس جمهور و ادعای آقای کلانتری مبنی بر وجود "آب مازاد" در خوستان به تبع همین نامه محرمانه رئیس جمهور بوده است. این ادعا کاملا کذب و غیرمنطقی است و دلایل بسیاری برای اثبات کذب بودن آن وجود دارد. 
  
وی عنوان کرد: طرح احیای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در ایلام و خوزستان که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده بود، به علت عدم تأمین آب لازم برای آن توسط مدیریت منابع آب ملی، به طرح 550 هزار هکتاری تغییر یافت و 250 هزار هکتار از آن کاهش داده شد. 
  
عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: 500 هزار هکتار از مجموع 550 هزار هکتار اراضی طرح مقام معظم رهبری در خوزستان قرار دارد که تاکنون 225 هزار هکتار آن تسطیح، زهکشی و بخش عمده آن تحویل کشاورزان شده و مابقی نیز در حال تحویل است. 
  
ایزدی ادامه داد: اما سازمان آب و برق خوزستان هنوز نتوانسته آب مورد نیاز برای 375 هزار هکتار باقی مانده از این 500 هزار هکتار را تأمین کند و این طرح خوابیده است و با این وجود ادعا دارند که در خوزستان آب مازاد داریم. همین عدم تأمین آب برای حدود نیمی از این 500 هزار هکتار، سندی بر کذب بودن این ادعا است. 
  
وی عدم تأمین حقابه تالاب‌های خوزستان را دلیل دیگری بر کذب بودن وجود آب مازاد در خوزستان دانست و بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تالاب شادگان خشک شده است که خشک شدن تالاب شادگان به معنای مرگ بخشی از خوزستان است. همچنین بخشی از هورالعظیم به علت کاهش هدایت آب به تالاب خشک شده است. 
  
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بنابراین با توجه به وجود کانون‌های گرد و غبار وسیع در استان به جای اینکه آقایان بیایند و آب را به بخشی از این اراضی هدایت کنند تا این اراضی دارای آب شوند، می‌بینیم که همین تالاب‌های خوزستان نیز در حال خشک شدن هستند که این موضوع سندی دیگر برای کذب بودن ادعای آقای کلانتری است. 
  
ایزدی با اشاره به پیامدهای انتقال آب کارون برای سلامت شهروندان گفت: با انتقال آب کارون، آورد این رودخانه کمتر می‌شود. در حال حاضر در نقاط زیادی از استان خوزستان شاهد تخلیه فاضلاب به کارون هستیم و حداقل در اهواز فاضلاب از 170 لوله به کارون تخلیه می‌شود و با انتقال آب کارون، آورد کارون کمتر و هزاران بیماری بر مردم ما تحمیل خواهد شد. 
  
وی ادامه داد: در حال حاضر در 301 نقطه در سطح شهر اهواز تلاقی آب و فاضلاب وجود دارد و طی سه ماه اخیر 12 نفر به بیماری هپاتیت A مبتلا شده‌اند. مردم خوزستان و اهواز چه گناهی کرده‌اند که باید تاوان این نامه‌های محرمانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را بدهند؟ 
  
عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اعتراض مجمع نمایندگان خوزستان در جلسه شورای اداری 15 آذر در استان، تصریح کرد: در این جلسه حضور نداشتم و تنها کلیپی از برخورد و رفتار آقای کلانتری نسبت به اعتراض نمایندگان استان خوزستان را دیدم و فکر می‌کنم که نمایندگان ما باید از این رفتار آقای کلانتری به مراجع قضایی شکایت کنند. 
  
ایزدی ادامه داد: نمایندگان ما، نماینده‌های جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر هستند و مردم انتظار دارند که شکایت از آقای کلانتری به مراجع قضایی برده شود. 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار